Soulad s historií i nový most. Takové má být centrum Varů za třicet let

  12:40
Jak by mohlo vypadat širší centrum Karlových Varů za 20 až 30 let, naznačuje studie, kterou se zabývali karlovarští radní. Podle náměstka Petra Bursíka jde o idealizovanou podobu toho, jak by se město mohlo postupnými kroky měnit.

Chebský most v Karlových Varech. | foto: Martin Stolař, MAFRA

„Je to první nástin řešení území za mnoho let,“ konstatoval náměstek Petr Bursík.

Studie řeší část města od Ostrovského mostu až po železniční přejezd v Tuhnicích, tedy včetně pozemků v sousedství dolního nádraží, na kterých chce svůj projekt realizovat společnost Lordship. S tou je podle náměstka město průběžně ve styku. A studie dává jasně najevo, co zde může a nemůže vyrůst.

„Koncept budoucí podoby širšího centra Karlových Varů například reflektuje výšku stávající zástavby v této části města. Jakákoliv nová výstavba proto musí držet výškové limity tak, aby byla s tou historickou v harmonii. Řeší ale také podíl bytů, občanského vybavení či administrativních prostor,“ naznačil Bursík.

Podle prvního náměstka Tomáše Trtka je ovšem nejaktuálnější součástí materiálu řešení Chebského mostu. Ten se má v nejbližších letech dočkat zásadní opravy. A také úpravy. Studie totiž počítá s tím, že doprava z Horovy ulice bude svedená pod Chebský most I, tedy do té jeho části, která se klene nad železniční tratí.

„V rámci chystané rekonstrukce budeme dělat úpravy, které toto řešení umožní,“ naznačil první náměstek s tím, že by toto řešení odvedlo většinu tranzitní dopravy z Chebského mostu.

Dopravě v centru Karlových Varů by navíc měl ulevit i dlouho diskutovaný most přes Ohři, který má vzniknout prodloužením Charkovské ulice. I tento projekt je součástí studie.