Nádraží bude nutné výrazně a za nemalé peníze zrekonstruovat, jeho technický stav není ideální, nová je pouze střecha. Po opravě radnice plánuje, že zájemcům nabídne další byty k pronájmu. Vedle snahy o potírání byznysu s chudobou chce však objekt získat i kvůli historické hodnotě.
„V roce 1873 dobudovala a otevřela společnost Jiholužické dráhy železniční spojení z již existující trati v Žitavě do Seifhennersdorfu vedoucí přes Varnsdorf. Protože starší hlavní stanice s názvem Warnsdorf Nordbahn patřila České severní dráze, postavila si Jiholužická dráha zhruba dva kilometry od ní svou vlastní stanici s názvem Warnsdorf Lausitzer Bahnhof, později Altwarnsdorfer Bahnhof,“ sdělil mluvčí radnice Tomáš Secký.
Nádraží bylo otevřeno v září 1876, kdy do Varnsdorfu přijel saský osobní vlak s hosty. „Na základě smlouvy tu jezdily saské vlaky bez celních formalit s tím, že se na nádraží nesmělo nastupovat ani vystupovat. Na trať byly vypravovány převážně nákladní vlaky s uhlím, případně vlaky smíšené,“ zmínil Secký.
Po roce 1918 přebraly správu místních tratí Československé státní dráhy. Úseky k německé hranici přešly pod správu ČSD až po 2. světové válce. „Pravděpodobně vlivem špatného překladu došlo po válce ke zkomolení názvu Nádraží Starý Varnsdorf a k zažití nového pomístního názvu Varnsdorf Staré nádraží neboli Starák,“ doplnil Secký.