Vnuknutí na mateřské. Z plenek pro syna se vyklubal milionový byznys

Je to ekologické a ještě ušetříme, pomysleli si před deseti lety manželé Hladíkovi a pro svého novorozeného syna pořídili látkové pleny. Protože je ale Lucie Hladíková podnikavá a koupená sada tak úplně nevyhovovala, rozhodla se, že vyzkouší ušít vlastní. „Nikdy předtím jsem nešila, na mateřskou jsem ale odešla kvůli náročné práci dříve a nudila jsem se,“ vysvětluje jablonecká podnikatelka.

Lucie Hladíková, Petit Lulu | foto: Hana Abrmanová

Když našila dostatek plenek a kalhotek synovi, rozhodla se jednu vystavit na portálu Fler. Prodala se ještě ten den. „Nenapadlo mě, že by se někomu mohly líbit, a už vůbec ne, že za pár let je budeme dodávat do Chile, na Tahiti, do Kanady…,“ vzpomíná podnikatelka, která vystudovala na Karlově univerzitě obor sociální politika a pracovala s drogově závislými.

Příběh roku

Lucie Hladíková se účastní soutěže EY Podnikatel roku a soutěží i o cenu čtenářů za nejlepší podnikatelský příběh. Hlasovat pro ni můžete v anketě ZDE

Pod značkou Petit Lulu funguje firma od roku 2013, o rok později se manželé přestěhovali z Harrachova do Jablonce nad Nisou. Z malé šicí dílny, která vznikla v původně dětském pokoji, se postupně stal podnik s 30 zaměstnanci a ročním obratem kolem 50 milionů korun. Lucie už se nemusí věnovat šití, ale je manažerkou firmy. Její manžel Lukáš je hlavní „kreativec“, který se zabývá focením, grafikou, e-shopem a chodem dílny.

Firma v současnosti nabízí několik desítek druhů plenek, savých kalhotek a dalšího vybavení, vše s lákavým designem. „Postupně jsme vystřídali řadu střihů, než jsme našli ten ideální. Zpočátku jsem je testovala na synovi,“ směje se podnikatelka. 

I když nejsem militantní ekoterorista, myslím, že látkové pleny mají smysl.

Lucie Hladíkovázakladatelka firmy Petit Lulu

Najít správný materiál bylo podle ní složitější. Nezáleží totiž jen na tom, jak savé, měkké a příjemné jsou pleny, když je koupíte, ale jestli bude mít stejné vlastnosti i po dvou letech intenzivního praní. „Zkoušeli jsme několik druhů látek, na jedné jsme dokonce málem zkrachovali. Zákazníkům jsme je museli vyměnit, i když chyba nebyla na naší straně,“ vysvětlila Lucie Hladíková. 

Nakonec zůstali u ověřeného bambusového froté. Zájem o látkové plenky byl ale naštěstí stále velký, postupně se trh rozrostl za hranice země i Evropy. Klasické šicí stroje přestaly brzo stačit a manželé začali pořizovat další vybavení. 

Pro Lucii Hladíkovou můžete hlasovat v anketě ZDE

„Jsme pro automatizaci, protože díky ní dokážeme ušetřit na materiálu i zkvalitnit výrobu a můžeme konkurovat i zahraničním plenám,“ komentuje Lucie Hladíková. Kromě toho nemusí likvidovat tolik odpadu. Hladíkovi se totiž snaží o maximální udržitelnost a zužitkovávají proto zbytky látek pro další výrobky. V regionu by se také chtěli formou sdílení propojit s dalšími podniky a nabízí jim proto možnost využít jejich nejdražší vybavení, řezací stroj látek – cutter, a pomoc v rámci automatizace výroby.

„Jsme držitelem certifikátu ISO 9001, který je zárukou kvality pro naše partnery,“ dodala podnikatelka a pokračovala: „Pro mě je důležité tomu, co dělám, věřit. A i když nejsem militantní ekoterorista, myslím, že látkové pleny mají smysl.“