Olomoucké Muzeum umění má nové logo, spojuje historii se současností

  7:52
Historicky lomené písmeno M a za ním moderně vyvedené U a O. Muzeum umění Olomouc se začne v příštích měsících prezentovat novým logem tvořeným zkratkou jeho názvu. Logo je součástí vizuálního stylu, který muzeu dosud scházel.

Muzeum dosud používalo logo, které pro něj v roce 2014 navrhl jeho grafik Petr Šmalec.

„Byli jsme s ním spokojeni, jenže chyběl ucelený vizuální styl, který by naši instituci reprezentoval v celé její šíři,“ uvedl ředitel Ondřej Zatloukal.

Muzeum proto zadalo soutěž, ve které mohli účastníci buď dopracovat vizuální identitu se současným logem nebo vytvořit nový systém. Trojice autorů vítězného návrhu Anežka Hrubá Ciglerová, Nikola Wilde a Richard Wilde zvolila druhou možnost. Muzeum tak bude mít vlastní originální abecedu a číselnou řadu.

„Jejich návrh s nimi ještě drobně dolaďujeme, ale jako celek splňuje naše požadavky na sdělnost, estetiku i určitou exkluzivitu,“ dodal Zatloukal.

S návrhy se přihlásily desítky zájemců

Nový vizuální styl bude muzeum postupně v následujících měsících zapracovávat do svých materiálů. Grafičtí designéři si jako východisko zvolili architektonické řešení budovy Arcidiecézního muzea i připravovaného Středoevropského fóra.

„Pro nás je to spojení okamžiku, kdy se historie protíná se současností, ale hranice mezi historií a současností je přitom jasně čitelná,“ uvedl grafický designér Richard Wilde.

Základní barevnou kombinaci je černá, bílá a šedá. „Doplňuje ji proměnlivá paleta barev, která je například na plakátě daná barevností použitého uměleckého díla,“ sdělila Anežka Hrubá Ciglerová.

Muzeum moderního umění zadalo soutěž na vizuál společnosti Czechdesign. Do otevřené výzvy se přihlásily desítky zájemců, z nichž se do dalšího kola dostalo pět týmů. Pro muzeum, které vzniklo v roce 1951 jako součást Vlastivědného muzea, jde o osmou změnu vizuální podoby.