Podstatou projektu je především rozšíření z jedné na dvě koleje a elektrifikace trati. Ředitel Správy železnic Jiří Svoboda slibuje, že cestu mezi Prahou a největším středočeským městem to výrazně zrychlí. „Bude se jezdit od sto dvaceti až do sto šedesáti kilometrů v hodině. Tím samozřejmě získáme zkrácení jízdních dob. Myslím si, že občan pak přehodnotí, jestli jet vlakem, nebo autem, protože to je o úplně jiném komfortu,“ říká Svoboda.
Z Kladna a okolních obcí do Prahy denně dojíždí až 16 tisíc lidí. Ministr dopravy Karel Havlíček vysvětluje, že o projektu se debatuje dlouhé roky. Je proto rád, že se věci začaly konečně hýbat. „Je to megastavba, bude to stát 50 miliard. Bude to kompletně na dvou kolejích. Pojedeme z Kladna, přes letiště Václava Havla, do třiceti minut,“ popisuje šéf resortu.
Celkem má obě města propojit deset samostatných staveb. První úsek Kladno – Kladno Ostrovec se začne dělat příští rok. „Není to samozřejmě jenom o té trati jako takové. Jedná se i o rekonstrukci nádraží, výstavby přístřešků, bezbariérovosti, zároveň na to navazující úsek dvou dalších zastávek,“ tvrdí ředitel Správy železnic Svoboda s tím, že celé propojení Kladna a Prahy má být hotové v roce 2029.
Poslechněte si reportáž ze záznamu:
Autor: Vít Zábranský, Rádio Impuls