Litvínov volá po konci ředitele dopravního podniku kvůli výměně kolejí

  17:54
Trpělivost s prodlužující se rekonstrukcí tramvajové tratě mezi Mostem a Litvínovem došla litvínovské radnici. Ani půl roku poté, co stavbaři zjistili, že opravu zdrží havarijní stav několika mostů, nedokázal dopravní podnik sdělit další postup. Město proto navrhuje odvolání ředitele společnosti.

Rekonstrukce tramvajové trati u Litvínova. | foto: Zuzana Mendlová, MF DNES

S nedodržením termínu hrozí vrácení téměř půlmiliardové dotace. „Kvůli nutnosti strhnout dva mostky je již nyní jasné, že výluka tramvají se protáhne o další rok. Reálně hrozí, že rekonstrukce trati nebude dokončená včas a podnik přijde o dotaci ve výši 470 milionů korun,“ uvedla litvínovská starostka Kamila Bláhová (ANO) s tím, že celková rekonstrukce vyjde Dopravní podnik města Mostu a Litvínova na 700 milionů.

Přípravy na rozsáhlou modernizaci tratě mezi Mostem a Litvínovem přitom začaly již v roce 2013. První etapa prací odstartovala letos v dubnu a kompletně hotovo mělo být do konce příštího roku. Stavební firma však hned na začátku zjistila, že je v rámci celé tratě nutné opravit celkem pět mostů.

Hlavní chybu vidí město v manažersky nezvládnuté přípravě modernizace tratě i nulové informovanosti města ze strany vedení společnosti. Odvolání ředitele Daniela Dunovského, který je zároveň mosteckým zastupitelem za hnutí ProMOST, chce Litvínov navrhnout na nejbližším zasedání představenstva dopravního podniku. To by mělo proběhnout v druhé polovině října.

„Od května nebyl dopravní podnik schopen dodat relevantní podklady řešení situace. Veškerá jednání se zároveň nevedou společně ve vztahu akcionář a představenstvo, přitom je vše velmi úzce navázané,“ uvedla litvínovská radní a členka představenstva dopravního podniku Květuše Hellmichová (SNK ED).

Litvínov: Místo přeškolení řidiče propustili

Výluku tramvajové trati doprovází i další problémy. Podnik trápí nedostatek řidičů autobusů. V létě kvůli tomu musel omezit některé spoje v rámci města Mostu. Nyní dokonce ruší nabídku zájezdové dopravy. Podle vedení Litvínova přitom podnik ještě na jaře propustil část řidičů tramvají, které mohl nechat přeškolit na řidiče autobusů.

Špatná komunikace ze strany vedení podniku a nekoordinovanost postupů vyšla Litvínov už na osm set tisíc korun. Při přestavbě dopravního terminálu, který financuje město, totiž dopravní podnik nepočítal s výměnou starých kolejí. 

Kvůli možnému poškození nově vystavěných nástupních ostrůvků koleje sice nakonec opraví, změnu termínů již naplánovaných prací však musela radnice zaplatit ze svého.

O problémech s rekonstrukcí tratě i v rámci dopravního podniku ví i radnice v Mostě. „Máme stejné informace jako město Litvínov. Problémy jsme spolu s ním i vedením dopravního podniku řešili detailněji již tento týden. Neodmítáme komunikaci. Hledáme však racionální řešení, které bude výhodné jak pro dopravní podnik, tak pro obě města,“ doplnil mostecký primátor Jan Paparega (ProMOST).