iDNES.cz

Místo betonárky roste v Holešovicích nová čtvrť propojená s železnicí

  14:30
Na místě bývalé betonárky u Trojského mostu bude již na jaře příštího roku dokončena nová „čtvrť ve čtvrti“ s názvem Port7. Hotové jsou nosné železobetonové konstrukce všech budov první etapy projektu. „Při stavbě jsme využili čtyři věžové jeřáby a na pracích se podílelo asi 150 pracovníků, zejména tesařů a železářů,“ popisuje Jan Hes, projektový manažer Port7.

Projekt Port7 v pražských Holešovicích | foto: Skanska

Lokalita holešovického nábřeží, které je orámováno z jedné strany řekou a z druhé vlakovým nádražím a stanicí metra, si o revitalizaci říkala už několik let. Prostor, který sloužil coby výrobna betonových prefabrikátů, donedávna chátral.

Koncepci celého areálu navrhlo studio DAM. Architekti. V první fázi, blíže ke kolejím a stanici metra, tu vzniknou kancelářské a komerční prostory, v další pak přibude i 150 nájemních bytů. Skanska tak v tuzemsku postaví svůj první polyfunkční komplex.

Nové obchody i přístav

V první etapě nabídne Port7 více než 35 tisíc metrů čtverečních ploch ve třech budovách, a to zejména kanceláře a maloobchodní prostory, jež zaberou přízemí. Práci zde najde více než tři tisíce lidí. Dvouhektarový „zelený“ prostor před budovami má sloužit i stávajícím obyvatelům sedmé městské části. „Na břehu řeky vznikne administrativní areál s veškerou potřebnou občanskou vybaveností, jako jsou obchody, restaurace, později také školka a škola, hotel nebo krátkodobé ubytovací zařízení.

Na kole, tramvají nebo lodí

  • Všechny budovy propojí podzemní parkoviště s více 260 parkovacími místy.
  • Port7 ale sází spíše na hromadnou dopravu díky blízkosti zastávky tramvaje, stanice metra, meziměstských autobusů i vlaků. Cestující budou moci využívat nový podchod ze severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice.
  • K místu vede hned několik cyklostezek, Port7 nájemcům poskytne prostornou kolárnu, množství sprch i ručníkový servis a stojan pro základní opravu kol.
  • Pro cyklisty už byla připravena nová stezka na levém břehu Vltavy.
  • Na místo bude možné dojet dokonce i lodí, neboť zde vznikne i přístav.

Součástí kampusu bude i přístav pro motorové a malé čluny. Nábřeží a mola budou místem kulturních a společenských akcí a prostorem pro sport,“ přibližuje jeden ze dvou hlavních architektů projektu Štefan Hora.

Stavební práce pokračují instalací prosklené fasády, která má budovám dodat moderní vzhled, či vodotěsného svrchního pláště na terasách a střechách budov, jež budou následně osázeny zelení. V interiérech probíhají montáže technologií, výtahů, sádrokartonových konstrukcí a podlah.

„Současně s dokončováním shell & core fáze (koncept, kdy developer předá novostavbu majitelům ve fázi hrubé stavby – pozn. red.) se Port7 připravuje také na první fit-outy (stavební a technologické úpravy stavby, které předcházejí tvorbě interiéru – pozn. red.), jež vzniknou na míru dle přání a požadavků našich nájemců,“ dodává Hes.

Holešovice jako nový Karlín

Port7 již přilákal první nájemce. Těmi budou Oční centrum Praha, skupina Direct poskytující finanční a pojišťovací služby a Scott. Weber Workspace, provozovatel flexibilních kanceláří a coworkingových prostor. „Holešovice jsou na velmi dobré cestě k tomu, být stejně populární, jako je dnes Karlín. Vidíme, že poptávky firem již nyní zahrnují mezi preferovanými lokalitami i Prahu 7,“ říká Jana Prokopová, manažerka pronájmů společnosti Skanska.

Ačkoli většina objektů v místě nové čtvrti šla k zemi, dva zůstaly zachovány. Prvním je bývalý hospodářský dvůr „U Šimků“, který se přemění na wellness a saunové centrum, a tím druhým bývala hala Armovny, na jejímž místě má být posilovna. Mezi jednotlivými budovami vznikne prostor pro obchody, restaurace, kavárny, bistra a provozovny drobných služeb. Areál Port7 pak bude podchodem pod kolejemi spojen s vlakovým nádražím a se stanicí metra Nádraží Holešovice.

„Doufám, že se zrealizuje také jedna z našich prvních idejí, aby tady vznikla malá městská plovárna v prostoru původních stromů, které tady zachováváme. Pozitivně na tento plán reaguje zatím jak investor, tak městská část,“ dodává Hora.

zpět na článek