Galerie vystavuje to nejlepší z Bimbovy tvorby, patří sem i Amazona

  9:06
Západočeská galerie v Plzni vystavuje výběr těch nejlepších a nejznámějších děl Bohumila Bimby Konečného, která loni získala do svého vlastnictví. Významný malíř, kreslíř, ilustrátor a plzeňský rodák inspiroval řadu dalších komiksových tvůrců.

Nová výstava děl malíře, kreslíře a ilustrátora Bohumila Konečného v Západočeská galerii v Plzni. Na snímku autoři výstavy Jan Hosnedl a Eva Skořepová (1. 10. 2021) | foto: Petr Eret, MF DNES

Dílo Bohumila Bimby Konečného je velmi zajímavé jak z uměleckého, tak historického hlediska. Vystaven je výběr těch nejlepších a nejznámějších děl z rozsáhlé kolekce.

K vidění je více než 40 exponátů, mezi nimiž jsou ilustrace pro časopisy a dobrodružné romány, ukázky z reklamní tvorby, nechybí ani jeho komiksová bojovnice Amazona.

„Díky finanční podpoře Plzeňského kraje měla Západočeská galerie v Plzni možnost v roce 2020 zakoupit sbírku děl Bohumila Konečného, jež je unikátní svou kompletností,“ uvedla Gabriela Darebná ze Západočeské galerie v Plzni.  

Kromě četných ilustrací pro časopisy je umělec známý i svými ilustracemi knih Jaroslava Foglara a Otakara Batličky.

Mezi jeho tvorbu patří rovněž celá řada reklamních a propagačních materiálů, a to například plakáty na pivo Pilsner Urquell, boty Baťa, pneumatiky Barum a další.

Známý český malíř a ilustrátor Kája Saudek ho považoval za svého učitele a génia. Inspiroval také řadu komiksových tvůrců v dalších generacích.

Tato expozice připomíná dílo Bohumila Konečného ve spojitosti s odhalením pamětní desky na jeho rodném domě ve Skrétově ulici v Plzni, které se odehrálo minulý týden.

Na slavnostní akt navázalo otevření naučné stezky Krajem Bohumila Konečného v oblasti soutoku Berounky a Střely.

V rámci doprovodného programu bude výstava obohacena o besedu se spoluautorem výstavy Janem Hosnedlem spolu s promítáním filmu s názvem Bimba – příběh zapomenutého malíře.

Proběhne také přednáška Tomáše Pospiszyla s titulem Bimba vs. Octobriana. V té bude přiblíženo, jak se dobrodružné kresby Bohumila Konečného změnily v rukou českého emigranta Petra Sadeckého v hybridní produkt mezi zábavou a politikou, Východem a Západem, úpadkovou a ještě úpadkovější kulturou.