Dvoukolejný úsek, kterého se nyní omezení týká, je sto metrů dlouhý. Na základě hlášení jednoho ze strojvedoucích a provedené mimořádné prohlídce byla v úseku omezena rychlost.
„Důvodem je porucha geometrické polohy koleje, vzniklá poklesem železničního spodku,“ informovala o události mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová.
Ve středu v poledne byla vyloučena dokonce jízda ve druhé traťové koleji. SŽDC řešilo situaci podbíjením trati. Železniční doprava se přesměrovala na první traťovou kolej.
„Na místo byl povolán geotechnik a na základě jeho doporučení se provádějí další zajišťovací práce a instalace měřicích bodů ke sledování stavu železničního spodku,“ dodala mluvčí SŽDC.
Další změna provozu v inkriminovaném úseku nastala znovu ve čtvrtek. „Vlaky mohou nyní jezdit po obou traťových kolejích s tím, že ve druhé koleji je zavedena pomalá jízda 10 kilometrů za hodinu,“ popsala mluvčí současnou situaci na železniční trati.
K jarnímu sesuvu na železniční trati mezi Hájkem a Dalovicemi došlo v dubnu (o události jsme psali v článku U Varů se sesulo 50 metrů železniční trati, závadu objevil traťmistr). Zprovoznění 50 metrů dlouhého úseku přišlo na více než 90 milionů korun (podrobněji v článku Na trať u Varů se po skoro půl roce od sesuvu vrací vlaky).