Nová lávka pod železničním mostem přes Hracholusky propojila cyklotrasy

  17:26
Lávka na nově zrekonstruovaném železničním mostu přes přehradu Hracholusky na Plzeňsku začala oficiálně sloužit pěším a cyklistům. Lávka kopíruje spodní oblouky mostu a nejnižší místa jsou 32 metrů nad hladinou přehrady.

Lávka vznikla v rámci rekonstrukce původního kovového mostu z roku 1901. Ten musel být kvůli rzi zcela vyměněn.

Chataři, místní obyvatelé, turisté i kolaři doposud překonávali cestu z jednoho břehu Hracholusek na druhý právě po mostu, což nebylo bezpečné.

„Chtěli jsme lidem zajistit, aby údolí řeky Mže mohli legálně přejít. Proto jsme  na nové konstrukci po západní straně namontovali lávku,“ řekl náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro dopravu Pavel Čížek.

Nová lávka navíc propojila dálkovou cyklotrasu Panevropa - Radweg a  cyklotrasu, která vede do Karlovarského kraje.

Lávka je široká dva metry a má rošty, které při přechodu umožňují pohled pod sebe na vodní hladinu. Konstrukce má celkem pět polí a nechybí zábradlí.

Je umístěná pod spodní částí mostních konstrukcí, takže její podélný profil tvoří tři klesání a stoupání se sklonem až patnáct procent.

Nejnižší místa jsou zhruba sedm metrů pod úrovní železniční tratě a zhruba 32 metrů nad hladinou přehrady.

Výměnu tří mostních oblouků na trati Pňovany - Bezdružice prováděli technici unikátní metodou. Dělníci nejprve na most připevnili nový oblouk, spojili starou mostovku s novou, a pak je podle podélné osy otočili o 180 stupňů.

Tato technologie, při níž se jedním pohybem současně odsouvá stará konstrukce a na její místo se nasouvá nová, byla v Česku použita vůbec poprvé. Každý ze tří oblouků je dlouhý 57 metrů.

Původní konstrukce byla rozřezaná na kusy a skončila ve sběrně.

Otáčení mostu nad přehradou Hracholusky (8. 11. 2018)

8. listopadu 2018

Autor: