Dělníci nýtují druhou lávku na mostě na Výtoni, otevřena bude v říjnu

  18:36
Technická správa komunikací dokončuje opravu jedné ze dvou lávek pro pěší na železničním mostě pod Vyšehradem. První byla opravena loni v říjnu. Dělníci používají na opravu starou techniku nýtování.

Přestože nýty byly většinou v pořádku, lávka samotná byla již v havarijním stavu. Oprava lávky na jižní straně mostu byla dokončena loni v říjnu a po roce by se měla otevřít i lávka na severní straně.

„Most fungoval asi 120 let, ale většina nýtových spojů je v původním stavu. Stalo se, že zrezla třeba hlava nýtu, ale ten spoj funguje dál,“ řekl Tomáš Rotter z katedry ocelových a dřevěných konstrukcí na stavební fakultě ČVUT v Praze.

Po zanýtování konstrukce se na lávku položí dřevěná mostovka a konstrukce se přetře nerezovým nátěrem. 

„Lávka nezajišťuje jenom funkci pro chodce, ale je také nosnou konstrukcí pro inženýrské sítě, takže i proto jsme museli lávku opravit,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Fotogalerie

Oprava obou lávek přišla na 15 milionů korun, ale dosud není jisté, jestli nebudou i s mostem odstraněny. 

Zatímco lávky má ve správě hlavní město, tak železniční most, který trápí rozsáhlá koroze, patří Správě železniční a dopravní cesty (SŽDC). 

Na základě diagnostiky Kloknerova ústavu chce SŽDC most zbourat, ale město si nechalo vypracovat vlastní diagnostiku, kterou vede švýcarský odborník na nýtované konstrukce. 

O osudu mostu by měl rozhodnout až jeho posudek.V případě zachování mostu chce město prosadit vybudování nového paralelního jednokolejného mostu.

Autor: