Z Hodonína za slovenskou hranici se lidé po patnácti letech svezou vlakem

  12:18
Nasednout kvůli výluce na železnici místo vlaku do autobusu je pro cestující vcelku běžná věc. Od příštího pondělí si však nezvykle vyzkouší opačný postup. Kvůli rekonstrukci mostu a silnice I/51 z Hodonína směrem na slovenskou Holíč zajistí mezistátní dopravu právě vlakové soupravy.

ilustrační snímek | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Mezi oběma městy bude až do posledního října letošního roku vyjíždět v pracovní dny deset spojů v každém směru, v nepracovní dny po šesti.

„Vlakovou dopravu na trati objednal Jihomoravský kraj ve spolupráci se slovenským ministerstvem dopravy a výstavby právě v souvislosti s rekonstrukcí hraničního mostu u Holíče. Náhradní dopravu zabezpečí České dráhy ve spolupráci s Železniční společností Slovensko,“ informoval mluvčí slovenského dopravce Tomáš Kováč.

Spoj bude mít na šestikilometrové trase mezi hlavními nádražími jednu mezizastávku, a to ve stanici Hodonín zastávka.

„Jízda mezi oběma městy vyjde na 1,2 eura, tedy zhruba 31 korun. Platit bude možné v eurech i v korunách,“ poznamenal mluvčí hodonínské radnice Josef Horníček.

Právě úpravy silničního povrchu u Hodonína vykážou z obou směrů také osobní a nákladní auta. Pro vozidla do 3,5 tuny je přichystaná objízdná trasa přes centrum Hodonína. Těžké automobily, které vyrazí z Břeclavi na Slovensko, objedou uzavřený úsek po silnici I/70 kolem Sudoměřic na Skalici a Holíč.

Úprava asi 700 metrů dlouhého silničního úseku potrvá do poloviny září. O zhruba měsíc a půl delší bude rekonstrukce mostu na slovenské straně.

Na české části trati se provoz osobních vlaků zastavil v roce 2004. Nákladní doprava tam přitom fungovala už od roku 1889, ta osobní byla spuštěna o dva roky později.