Velká pardubická je stále bez sponzora, o partnera přišlo i závodiště

  8:50
Konec ledna. To byl pro ředitele Dostihového spolku poslední termín, dokdy chtěl mít jasno, kdo se stane novým generálním partnerem Velké pardubické. Jenže ani v druhé polovině února se neví, kdo se na uvolněné místo největšího mecenáše usadí.

Jezdci překonávají Irskou lavici během 128. ročníku Velké pardubické. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Optimismus, s nímž se zaklínalo vedení Dostihového spolku při hledání nového hlavního sponzora slavného překážkového dostihu, už není na místě. Mecenáš, který by spojil své jméno s Velkou pardubickou, se zatím nenašel. 

„Sponzora ještě nemáme, osobně jsem s nikým nejednal. Hledáme. Bylo několik pokusů ze strany zprostředkovatelských firem někoho nám najít, ty ale nevyšly,“ řekl první náměstek primátora Petr Kvaš, který má vyjednávání s novým sponzorem na starosti.

Závodiště navíc opustil dlouholetý titulární partner, holding Agrofert, který již svoje jméno s hipodromem spojovat nebude.

„I my každý rok vyhodnocujeme jednotlivá marketingová partnerství. Navazujeme nová a jiná ukončujeme. V letošním roce se soustřeďujeme na jiné aktivity než na podporu jezdeckého sportu,“ uvedl mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka.

Ohledně nového titulárního partnera je ale podle Kvaše situace nadějnější. Město dostalo dvě reálné nabídky od zájemců, kteří chtějí v názvu vystřídat holding Agrofert, který do roku 2017 vlastnil Andrej Babiš, a přispět do rozpočtu Dostihového spolku.

Kdo ovšem bude dekorovat vítěze Velké pardubické, zatím jasné není. Ve hře je například možnost, že by do svých rozpočtů sáhlo nejen město, ale i Pardubický kraj. Takovou prosbu však hejtman zatím na stole nemá.

„Pokud se město ozve až v létě, to už bude pozdě. Osobně jsem dostal avízo od jednoho možného zájemce o sponzorství Velké pardubické, ale toto téma nebylo při jednáních s městem nastoleno. Závodiště je navíc v kompetenci města Pardubic. Ale mně velmi záleží na tom, aby celonárodní akce, jakou Velká pardubická je, proběhla důstojně, jak si zaslouží,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Sám není příznivcem sahat do veřejných peněz a rezerv krajského rozpočtu. „Nedovedu si představit, že by sponzorství mělo přejít na veřejný sektor,“ řekl Netolický.

Mohl by nám pomoci i stát, říká náměstek primátora

„Máme více možností než jen to, že zaplatíme letošní ročník Velké pardubické sami. Když může stát poslat peníze na Velkou cenu Brna v motocyklovém sportu, mohl by pomoci i nám,“ říká Kvaš.

Proto by se rád spojil s ministerstvem zemědělství a finanční injekci pro letošní ročník by rád získal přes tohoto tradičního spojence Velké pardubické.

„Nějaká jednání v tomto směru už proběhla. I v osobní rovině,“ řekl ředitel Dostihového spolku Martin Korba. Konkrétnější však být nechtěl.

Předchozí generální sponzor, kterým byla Česká pojišťovna, opustil Velkou pardubickou v nejméně vhodnou dobu, a to koncem listopadu, kdy již mají firmy jasno o sponzorské strategii na další rok.

„Čtvrtstoletí vzájemné spolupráce je příležitostí ke zhodnocení dlouholetého partnerství a k rekapitulaci všeho, co jsme za tu dobu společně dokázali. Je rovněž momentem, kdy jsme se rozhodli odstoupit z pozice generálního partnera,“ řekl Radek Moc, člen nejvyššího vedení České pojišťovny zodpovědný za oblast sponzoringu.

Generálním partnerem Velké pardubické se Česká pojišťovna poprvé stala v roce 1991, každoročním sponzorem je od roku 1995. Pro nejlepších sedm koní v cíli Velké uvolňovala pět milionů korun.