Nový kruhový objezd v Pardubicích přestavují, měl příliš vysoký střed

  17:44
Okružní křižovatka před sídlem pardubické záchranné služby sloužila řidičům poměrně krátce a už ji stavební dělníci upravují. Střed prstence byl totiž vyšší, než bylo uvedeno v projektové dokumentaci.

Nakloněný kruhový objezd u pardubické záchranné služby je nepřehledný. Nevidíme do něj. Tak si stěžovali řidiči u náměstka primátora zodpovědného za dopravu Petra Kvaše (ODS). Nyní se ukázalo, že právem.

„Při kolaudaci nastal problém, přišlo se na to, že je rozpor mezi výškou středu v projektové dokumentaci a realizací,“ řekl náměstek Kvaš.

Dělníci nyní rondel uprostřed rozbořili a místo elegantního květináče projíždějí řidiči kolem hromady hlíny. Kruhovou křižovatku tak čekají další úpravy.

Firma Strabag, která ji stavěla, pochybení odmítá.

„Stavěli jsme podle zadávací projektové dokumentace, jež je v kompetenci investora, kterým je pardubický magistrát. Soutěžili jsme hotový projekt,“ řekla mluvčí stavební firmy Strabag Edita Novotná s tím, že ze strany stavitele tedy nejde o reklamaci.

Na problematický průjezd touto křižovatkou upozorňovali řidiči při besedě o dopravě. „Na kruháku není vidět. Je nebezpečný. A navíc je u záchranky,“ stěžovalo si hned několik řidičů.

Kritiku směřující na jeho hlavu Kvaš odmítl, křižovatka se stavěla v době, kdy ještě nebyl na radnici.

Přidali se i řidiči záchranné služby. Přitom právě kvůli složitému výjezdu z jejich budovy se původní klasická křižovatka změnila na okružní. Podle profesionálů není problém v povrchu, klopení silnice nebo napojení na stávající silnice.

„To je provedeno velmi pěkně. Co však není šťastné řešení, je prostřední poměrně vysoký ‚květináč‘, který, pokud jedete v osobním voze, může omezit výhled, a řidič pak může sanitní vůz jednoduše přehlédnout,“ řekl mluvčí krajské záchranky Aleš Malý.

Okružní křižovatka u pardubické záchranky vzbuzuje kontroverzi (10. 7. 2019)

Jenže silničáři tvrdí, že vysoký střed je v místě schválně, a to kvůli bezpečnosti.

„U okružních křižovatek, kde se nepočítá s nadměrnou dopravou, se záměrně zvyšuje střed, aby řidiči nepodlehli iluzi volného přímého směru. Vyvýšený směr důsledně odděluje dopravní proudy, takže v křižovatce nemůže dojít k čelnímu střetu,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Navíc podle něj zmizely fronty aut na větvích křižovatky v dopravních špičkách a zvýšila se bezpečnost chodců. Kruhový objezd je podle silničářů v souladu s technickými normami a parametry.