Úředníků stále přibývá, svitavská radnice si musí pronajímat kanceláře

  9:14
Prostory budov Městského úřadu ve Svitavách už nestačí. Rostoucí počty úředníků, kteří v přenesené působnosti vykonávat řadu agend pro stát, není kam poskládat. Město pro ně muselo najít náhradní kanceláře.

Pokud se do této Sponerovy vily přestěhuje základní umělecká škola, město by zvládlo její současné sídlo propojit se svým komplexem budov a vznikla by místa pro úředníky. | foto: archiv Městského muzea a galerie Svitavy

Na řadě odborů městského úřadu v ulici T. G. Masaryka byla situace neúnosná už několik posledních let. Nebylo nic neobvyklého, že v kanceláři pro jednoho či dva lidi seděli namačkaní čtyři úředníci. 

V současné době se kvůli chystanému úsekovému měření ve Svitavách, Opatově a Březové nad Svitavou a očekávanému nárůstu dopravních přestupků řady úředníků opět o něco rozšíří.

Kromě jednoho pracovníka městské policie přibudou dva úředníci pro přestupkové řízení na odboru dopravy a jeden až dva na exekučním a finančním oddělení.

„Se zvýšenými nároky na úředníky ze strany státu a výkonu všech agend se nám nedostává kanceláří. V současnosti to řešíme pronájmem náhradních prostor v takzvaném Bílém domě v ulici T. G. Masaryka, který patří soukromému vlastníkovi,“ řekl místostarosta Svitav Pavel Čížek.

V pronajatých kancelářích pracuje deset úředníků

Na nové adrese na dohled od stávající budovy úřadu tak ve třetím patře sídlí odbor školství a kultury, investiční oddělení odboru rozvoje města a jedna pracovnice interního auditu. Dohromady asi deset lidí.

Město pronájem devíti kanceláří vyjde ročně na 160 tisíc korun. Podle tajemníka městského úřadu šlo o finančně nejschůdnější variantu. 

„Než za miliony rekonstruovat prostory pod střechou objektu u Langrovy vily, rozhodli jsme se pro pronájem kanceláří. Zatím máme smlouvu s realitní kanceláří pana Burdy, která objekt vlastní, uzavřenou na dva roky. Vyjde nás to určitě levněji. Stát nám navýšení počtu úředníků v příspěvku na výkon státní správy nezohledňuje,“ řekl tajemník Městského úřadu ve Svitavách Lubomír Dobeš.

Stát stejně jako jiným obcím a městům příspěvky na výkon státní správy každoročně valorizuje. Ovšem jde vždy jen o částečnou úhradu výdajů spojených s věcmi, které musejí dělat obce za stát. 

V roce 2019 připadla třetímu největšímu městu v kraji částka 29,6 milionů, oproti loňsku jde o navýšení o deset procent. Městský úřad se 130 úředníky v současné době sídlí ve čtyřech budovách. 

Řešení se nabízí až po vystěhování základní umělecké školy z budovy sousedící s úřadem v ulici T. G. Masaryka do Sponerovy vily, které se chce stát kvůli úspoře peněz zbavit. Dnes v ní sídlí Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.

„Budovu dnešní zušky, která je součástí administrativního komplexu v ulici T. G. Masaryka, bychom propojili a měli vše na jednom místě. To je ideální stav. Stavebních úprav by bylo potřeba minimum. Bude záležet, jak dopadnou jednání s Úřadem pro zastupování ve věcech majetkových,“ dodal Pavel Čížek.