Na řadě odborů městského úřadu v ulici T. G. Masaryka byla situace neúnosná už několik posledních let. Nebylo nic neobvyklého, že v kanceláři pro jednoho či dva lidi seděli namačkaní čtyři úředníci.
V současné době se kvůli chystanému úsekovému měření ve Svitavách, Opatově a Březové nad Svitavou a očekávanému nárůstu dopravních přestupků řady úředníků opět o něco rozšíří.
Kromě jednoho pracovníka městské policie přibudou dva úředníci pro přestupkové řízení na odboru dopravy a jeden až dva na exekučním a finančním oddělení.
„Se zvýšenými nároky na úředníky ze strany státu a výkonu všech agend se nám nedostává kanceláří. V současnosti to řešíme pronájmem náhradních prostor v takzvaném Bílém domě v ulici T. G. Masaryka, který patří soukromému vlastníkovi,“ řekl místostarosta Svitav Pavel Čížek.
V pronajatých kancelářích pracuje deset úředníků
Na nové adrese na dohled od stávající budovy úřadu tak ve třetím patře sídlí odbor školství a kultury, investiční oddělení odboru rozvoje města a jedna pracovnice interního auditu. Dohromady asi deset lidí.
Město pronájem devíti kanceláří vyjde ročně na 160 tisíc korun. Podle tajemníka městského úřadu šlo o finančně nejschůdnější variantu.
„Než za miliony rekonstruovat prostory pod střechou objektu u Langrovy vily, rozhodli jsme se pro pronájem kanceláří. Zatím máme smlouvu s realitní kanceláří pana Burdy, která objekt vlastní, uzavřenou na dva roky. Vyjde nás to určitě levněji. Stát nám navýšení počtu úředníků v příspěvku na výkon státní správy nezohledňuje,“ řekl tajemník Městského úřadu ve Svitavách Lubomír Dobeš.
Stát stejně jako jiným obcím a městům příspěvky na výkon státní správy každoročně valorizuje. Ovšem jde vždy jen o částečnou úhradu výdajů spojených s věcmi, které musejí dělat obce za stát.
V roce 2019 připadla třetímu největšímu městu v kraji částka 29,6 milionů, oproti loňsku jde o navýšení o deset procent. Městský úřad se 130 úředníky v současné době sídlí ve čtyřech budovách.
Řešení se nabízí až po vystěhování základní umělecké školy z budovy sousedící s úřadem v ulici T. G. Masaryka do Sponerovy vily, které se chce stát kvůli úspoře peněz zbavit. Dnes v ní sídlí Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.
„Budovu dnešní zušky, která je součástí administrativního komplexu v ulici T. G. Masaryka, bychom propojili a měli vše na jednom místě. To je ideální stav. Stavebních úprav by bylo potřeba minimum. Bude záležet, jak dopadnou jednání s Úřadem pro zastupování ve věcech majetkových,“ dodal Pavel Čížek.