Príbela budovu stojící v reálném světě na třídě 17. listopadu coby student aplikované informatiky do posledního sloupu vymodeloval v profesionálním herním rozhraní Unreal Engine 4 v rámci své bakalářské práce.
Kvůli pečlivému zpracování náročného úkolu dokonce o rok prodloužil studium, virtuální fakulta tak nakonec vznikala zhruba dva roky. Původně zvolený postup se totiž ukázal jako nesprávný a vše tak bylo potřeba předělat.
„Musel jsem se nejdříve naučit pracovat s novými nástroji, časově velmi náročná pak byla samotná práce s budovou. Vymodeloval jsem kompletně všechny stěny, sloupy a podobně. K dispozici jsem měl dvourozměrné plány objektu, na jejich základě jsem znal všechny parametry a mohl poměrně věrohodně vytvořit model,“ přibližuje Príbela.
Za nadstandardní bakalářskou práci u obhajob získal nejlepší hodnocení. Na jeho dílo přitom už navazuje další student, pro prozatím prázdnou virtuální budovu vytváří nábytek a další menší objekty.
Príbelův školitel Jan Outrata z katedry informatiky má navíc s virtuální fakultou své plány. Mohlo by z ní být dějiště nové počítačové hry se vzdělávací tematikou.
„Mojí původní motivací bylo přispět nejlepšími soudobými technickými prostředky k propagaci fakulty a jejích studijních oborů. Na tuto práci by měly navazovat další bakalářské a diplomové práce, abychom se jednoho dne dočkali 3D hry typu adventura (hra s příběhem, v níž hrdina řeší úkoly - pozn. red.), motivované vzdělávacím prostředím. A kulisa budovy fakulty mi k tomu přijde jako velmi vhodná,“ nastínil Outrata.