VIDEO: Tady nic není, vůbec sem nejezděte, láká ulítlý klip do Brna

  15:22
„Brno je tak krásné město, rozmr.ané, ale přesto...“ I takový popěvek lze zaslechnout v klipu, v němž zpěvačka Nikola Muchová s notnou dávkou sarkasmu opěvuje Brno. Kontroverzní spot je součástí kampaně cílené na zahraniční turisty, s kterou přišlo Turistické informační centrum.

Vedení Brna se rozhodlo zásadně změnit propagaci města v zahraničí. Spolu s kreativní agenturou Aetna přišlo se značkou #brnotruestory, která se snaží město moderně prezentovat cizincům pomocí krátkých příběhů.

„Naší vlajkovou lodí je Instagram a ostatní sociální sítě. Používáme hlavně fotky, gify (krátké videosmyčky) a videa, využíváme ale i printů a reklam například v aeroliniích či na nádražích,“ přibližuje Jakub Žirovnický z agentury Aetna.

Nejnovějším počinem je právě zmíněný videoklip, který natočil režisér Ondřej Doležal spolu se zpěvačkou Nikolou Muchovou z kapely Mucha. Video osobitě představuje Brno i z jeho horší stránky, občas v něm zazní i vulgarismy.

„To je fakt v pr... ale, tady nic není, vůbec sem nejezděte,“ pronese například zpěvačka známá jako Mucha.

„Vážím si odvahy magistrátu, že do toho šel. Doufám, že nepůjde o žádnou labutí píseň, ale že ve spolupráci budeme pokračovat,“ sděluje Doležal.

Brno představují cizinci, kteří v něm žijí

Město ve spolupráci s agenturou pouští do světa tři příběhy, 15 krátkých spotů a 15 zábavných gifů. Ve velké části z nich Brno představují cizinci, kteří zde dlouhodobě žijí.

„Zatím se zapojilo deset cizinců. V nové vlně oslovujeme známé brněnské osobnosti, chceme, aby i oni pomocí krátkých videí předali své vidění města Brna dál do světa,“ upřesňuje Barbora Podhrázská z marketingu a zahraničních vztahů magistrátu Brna.

„Turisty si chceme vybírat, proto cílíme na konkrétní destinace. Naše produkty tak proto najdete hlavně ve městech, které mají s Brnem přímé letecké nebo autobusové spojení,“ představuje strategii Žirovnický.

Zájemci jsou směřování na portál gotobrno.cz. Náklady na kampaň, která cílí na 16 zemí světa, jsou vyčísleny na 3,6 milionů korun.

Publikována zatím byla tři videa. „První spot o brněnské zmrzlině vidělo už 600 tisíc lidí, video bavilo především lidi z USA, Tchajwanu a z Česka,“ dodává Podhrázská.

Video o zmrzlině ovšem zároveň vzbudilo i kontroverze. Mnozí lidé se ptají, zda nejde spíš o reklamu na firmu Božský kopeček než na Brno.

Autor: