Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trolejbusy Škody Electric v Budapešti dobře slouží, Maďaři chtějí další

  16:30
Plzeňská Škoda Electric získala další zahraniční zakázku, do maďarské Budapešti dodá 21 trolejbusů s bateriovým pohonem. První vozy začnou přepravovat cestující na konci letošního roku, poslední do poloviny roku 2019.

Plzeňská Škoda Electric znovu uspěla v Budapešti, kam dodá dalších 21 trolejbusů. Maďarská strana má zájem o vozy s bateriovým pohonem. | foto: Škoda Electric

Kontrakt naváže na dodávku 36 trolejbusů z předchozích let, jehož cena byla zhruba 520 milionů korun. 

Cenu současné zakázky firma neuvedla, ale podle informací ČTK by se měla pohybovat v několika stovkách milionů korun.

Kompletní projekt počítá až se 108 novými trolejbusy, jejichž nákup má být podpořený EU, maďarskou vládou a městem Budapešť.

„Dopravní podnik v Budapešti je s našimi trolejbusy spokojen, proto nově objednal dalších deset dvanáctimetrových a jedenáct osmnáctimetrových trolejbusů z platné rámcové smlouvy,“ sdělil obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Maďarsko má zájem o vozy na baterie

Plzeňská Škoda uspěla s modelem vozidla, který využívá jízdu na baterie a na části tratí bez vedení slouží jako elektrobus. Řidič přepne na bateriový pohon a může ujet několik kilometrů. Výhodou je možnost dobíjení baterií za jízdy na troleji. Není tedy zapotřebí žádná speciální dobíjecí infrastruktura.

Kromě toho jsou trolejbusy klimatizované a mají moderní informační systém. „Ve vozech je také kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících,“ doplnil manažer.

Kromě Budapešti jezdí vozy ze Škodovky například i ve městě Szeged a v Debrecínu. Nově objednaná vozidla využijí nejmodernější polskou karosérii Solaris Urbino čtvrté generace. Stejné jezdí v Žilině a vyrábí se ještě například do Českých Budějovic a samotné Plzně.

Skupina Škoda Transportation dodala za deset let do Maďarska produkty za více než pět miliard. Před třemi lety úspěšně zakončila dodávku 31 tramvají pro město Miskolc a metra pro Budapešť.

Zkušební provoz trolejbusů s bateriovým pohonem v Plzni (18. března 2018)

Autoři: