Na nové křižovatce u Chrudimi se při nehodách zranilo už 37 lidí

  8:14
Policie tvrdila a tvrdí, že dopravní značení na konci obchvatu Chrudimi je v pořádku a není důvod jej měnit. Na křižovatce u vyústění obchvatu na silnici I/17 na Vysoké Mýto se však za dva a půl roku odehrálo už 19 nehod se zraněním.

Problematická křižovatka si vyžádala 37 zranění. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Za pár dní to bude už dva a půl roku, co řidičům slouží první část obchvatu Chrudimi i s vyústěním na křižovatku se silnicí I/17 na Vysoké Mýto, kde se za tu dobu odehrál nezvykle vysoký počet havárií.

Na křižovatce se silnicí III/3587 utrpělo při devatenácti nehodách celkem 37 lidí lehké zranění. Vyplývá to ze Statistického vyhodnocení nehod v mapě.
„Myslím, že se dalo pro bezpečnost této křižovatky udělat víc,“ komentoval to místostarosta Chrudimi Jaroslav Trávníček.

Už od otevření obchvatu v polovině prosince 2015 si na křižovatku stěžovala část řidičů, která přijíždí po okresce od Tří Bubnů. Když chtějí pokračovat na obchvat, musejí přejet silnici I/17, kde je silný provoz.

Kvůli svodidlům a zábradlí u mostu mají trochu horší výhled na auta přijíždějící od Chrudimi. Nehody se tam odehrávají podle stále stejného scénáře. Řidič se na „stopce“ nerozhlédne, nedá přednost v jízdě a z boku do jeho vozu narazí auto jedoucí po hlavní silnici.

Na první takovou havárii se nečekalo dlouho. Dva osobní vozy značky Renault se srazily po sedmé hodině ráno první lednové pondělí 2016. Řidič Renaultu Clio jedoucí z vedlejší silnice od Tří Bubnů nedal přednost řidičce vozu Renault Megane, která jela od Hrochova Týnce. Tři lidé se lehce zranili.

Následovalo dalších šestnáct prakticky identických nehod, při nichž byli zraněni lidé.

„Z pohledu policie je dopravní značení odpovídající. Dopravní nehody jsou způsobeny nepozorností či bezohledností řidičů, kteří nerespektují dopravní značku stop. Opravdu nevím, jakou značku bychom tam měli ještě dát,“ uvedla za chrudimskou policii Renata Štěpánková.

Na jaře roku 2016 na výjezdu od Tří Bubnů přibyla značka stop. Rychlost na hlavní silnici ve směru od Chrudimi je snížena na sedmdesát kilometrů v hodině.

Místostarosta Chrudimi: Dalo se udělat víc

Místostarosta Trávníček se snažil policii přesvědčit, aby udělala křížení silnic ještě bezpečnější, ale neuspěl. „Navrhoval jsem, aby sedmdesátka ve směru od Kočí začínala už před křižovatkou. Myslím si, že policie tam mohla navrhnout osazení cedule nebezpečný úsek, možností bylo určitě víc,“ uvedl.

Na konci obchvatu se nebourá jen na křižovatce z vedlejší silnicí, ale další dvě nehody se zraněním se odehrály i při výjezdu z obchvatu na hlavní silnici. Nejhorším měsícem na křižovatce byl loňský říjen, kdy se tam staly tři dopravní nehody s celkem sedmi zraněnými. Bouralo tam tehdy i policejní auto.

Zatímco ale v roce 2016 bylo na křižovatce zraněno při nehodách celkem 22 lidí, loni 15 a letos zatím ani jeden. Z čísel se dá proto opatrně usuzovat, že se tam řidiči po dvou letech snad už konečně naučili dávat přednost v jízdě.

Křižovatka bude zcela bez nehod pravděpodobně až ve chvíli, kdy bude dostavěna druhá část obchvatu Chrudimi. Toho se řidiči dočkají nejdříve na konci roku 2020.