Po opravené trati jezdí mezi lázeňskými městy staronový Sprinter

  10:52
Po padesáti letech se železniční trať z Karlových Varů přes Bečov do Mariánských Lázní dočkala důkladné opravy. Dlouhodobá výluka skončila a cestující mohou jezdit pohodlně vlakem bez přestupování do autobusů.

Po opravené trati z Karlových Varů přes Bečov do Mariánských Lázní jezdí Regio Sprinter. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Modernizace vyšla na 860 milionů korun. Podle nového jízdního řádu budou vlaky o několik minut rychlejší.

„Rekonstrukce měla 1,5 roku zpoždění. Nakonec jsme ale udělali dvě její etapy najednou,“ poznamenal Josef Hendrych, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro řízení provozu.

BR 640 Regio Sprinter

  • původně německé vozy, zhruba 20 let staré, modernizované ve společnosti CZ Loko Česká Třebová
  • mají 65 míst k sezení, z toho 43 bezbariérově přístupných včetně toalety
  • maximální rychlost je 120 km/h

„Pro cestující to bylo jistě nepříjemné, dnes už je ale většina prací hotová. Na jaře se budou ještě některé práce dodělávat. Například musíme dokončit opravu mostu přes Úšovický potok v Mariánských Lázních, kde zatím vlaky musí jezdit nižší rychlostí,“ dodal.

Další komplikace při rekonstrukci trati vznikly i u mostu přes frekventovanou silnici číslo I/20 v Doubí. Jeho stav byl tak špatný, že ho museli strhnout a postavit znovu. Na místě proto vzniká zcela nový patnáctimetrový most a jeho výhodu pocítí i řidiči. Neoblíbené zúžení, takzvaná myší díra, kde auta jezdila pouze jedním jízdním pruhem, pak v příštím roce úplně zmizí.

Podle Hendrycha je 90 procent trati zcela nových. Dělníci dráhu zpevnili, opravili propustky, rekonstrukce se dočkaly i železniční přejezdy. Na mostech byly vyměněny ocelové součásti.

„Jízdní svršek je díky tomu tišší, vlaky pak budou dodržovat jízdní doby,“ vysvětlil přínos rekonstrukce.

To potvrdila i starostka Bečova nad Teplou. „S modernizací trati jsem spokojená. Podle obyvatel města je teď jízda ve vlaku klidnější,“ řekla. Správa železniční dopravní cesty navíc připravuje rekonstrukci nádraží v Bečově za zhruba 22 milionů korun. K té by mělo dojít v příštích pěti letech.

Na trati teď kvůli současné legislativě mohou motorové soupravy jezdit rychlostí maximálně 60 kilometrů za hodinu. Modernizované soupravy BR 654, které jejich provozovatel společnost GW Train Regio používá, jsou ale schopné jezdit i rychlostí až 120 kilometrů za hodinu.

„Omezení rychlosti vyplývá z drážních předpisů,“ poznamenal předseda představenstva GW Train Regio Peter Bosáček. Kvůli tomu se jízdní časy zkrátí jen o několik minut. Společnost modernizované jednotky oficiálně představila. Celkem jich má 13, dvě jsou nasazené na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně, zbytek začne jezdit od prosince na šumavských lokálkách.

Na trati z Kraslic do Sokolova, kterou společnost také provozuje, jezdí podobné motorové soupravy. Ty jsou ale v původní německé nemodernizované verzi.

„Modernizované jednotky se dočkaly kompletní výměny interiéru. Mají klimatizaci, dvojitá okna pro zajištění tepelného komfortu, vakuové toalety, čalouněné polohovatelné sedačky, elektrické zásuvky pro spotřební elektroniku nebo wifi,“ popsal Bosáček provedené úpravy. K těm patří i infosystém, na kterém cestující vidí na mapě pozici vlaku i název blížící se zastávky.

Autor: