Tramvajovou trať mezi Libercem a Jabloncem čeká oprava, chybí dohoda měst

  16:28
Skoro čtyři a půl kilometru měří v součtu úseky na tramvajové trati z Vratislavic do Jablonce nad Nisou, které potřebují opravit. Modernizace je přitom závislá na tom, zda dopravní podnik stihne podat včas žádost o dotaci.

Tramvaj mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Zatím mu k tomu chybí dohoda mezi akcionáři, tedy městy Liberec a Jablonec nad Nisou, jak se na projektu budou finančně podílet. Jeho součástí je i prodloužení tratě do centra Jablonce.

„Jenže prodloužení není to jediné. Důležitá je i modernizace čtyř stávajících úseků. Jinak nám hrozí, že drážní úřad časem trať z Vratislavic do Jablonce zavře,“ zmínil předseda představenstva dopravního podniku Michal Zděnek.

Největší část zabírá úsek z Nového Světa k zastávce Měnírna, který měří 1,6 kilometru.

„Musí tam provést sanaci skalních svahů a opravit nosné zdi a mosty. Jeden most v Zeleném Údolí musí postavit úplně nový. Také se zruší dosavadní výhybna Zelené Údolí, posune se blíž k Jablonci. Nová výhybna také vznikne v Proseči - střed, počítá se tam i s přístupovou lávkou k hlavní silnici,“ zmínil technický ředitel DPMLJ Ludvík Lavička. 

Čtyři domy čeká demolice

Během modernizace tratě dojde i na demolici čtyř budov, které dnes stojí v cestě nově upravené tratě. Tři budovy jsou v Proseči v úseku mezi školou a výhybnou a jedna je u Kyselky. U Kyselky vznikne rovněž nová výhybna a postaví se tam i nový most přes Nisu. 

„Tam, kde je dnes výhybna v Proseči u pošty, se místo upraví tak, aby bylo možné přestoupit z tramvaje rovnou do vlaku, bude to vše v jedné rovině,“ dodal Lavička.

Posledním úsekem, který vyžaduje nezbytnou modernizaci, je část od zastávky U Nisy po křižovatku Budovatelů a Poštovní v délce 700 metrů. Koleje už budou ve všech případech upraveny pouze na normální rozchod 1 435 milimetrů. Dnes je ještě část kolejí upravena i na úzký rozchod.