Zlínští radní se výstavbou kruhové křižovatky zabývali na svém pondělním jednání.
„Tato kruhová křižovatka bude jedním z uzlů zajišťujících dopravní napojení areálu bývalých Baťových závodů,“ nastínil náměstek primátora přes dopravu Michal Čížek.
Na okraji areálu vyroste komerční objekt Fabrika, vedle něj dopravní terminál. K němu bude nově zajíždět i městská hromadná doprava, takže hustota dopravy na křižovatce bude o hodně vyšší.
„Kruhová křižovatka bude průchodnější a bezpečnější než ta současná,“ ujistil Čížek.
Termín výstavby je závislý na tom, kdy se začne s dopravním terminálem, což by mělo být na konci příštího roku nebo na začátku roku 2020. Zřejmě o něco později se zahájí výstavba Fabriky.
Kvůli Fabrice se bude měnit i Vavrečkova ulice, která vede z továrního areálu nad Baťovým institutem. Narovná se a protne park u autobusového nádraží, který teď obchází. Nově se z ní bude odbočovat na frekventovanou Gahurovu ulici pouze doprava, dnes je to možné i doleva.
Úpravy cest v okolí budoucí Fabriky a dopravního terminálu bude platit především město.
Kruhový objezd má vzniknout místo křižovatky ulic Vodní a Bartošova (červená značka).
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz