Vývoj Pragy V3S trval jenom půl roku. Čeští konstruktéři se při tvorbě inspirovali u sovětských i amerických kolegů. První sériově vyrobené vozidlo vzniklo necelých 20 měsíců po první čáře na rýsovacím prkně. A byl to úspěch. Legendární „Vejtřaska“ se prodávala i za hranice. Své fanoušky má toto vozidlo dodnes. Motoristický publicista Petr Hošťálek oceňuje hlavně její geniální jednoduchost. „Tam bylo všechno mechanické. Opravilo se to kombinačkami, kladívkem a jelo se dál. K tomuto autu dodneška nemáme náhradu.“
Také v dnešní době najdete spoustu provozuschopných V3S třeba v zemědělství, lesním hospodářství, nebo stavebnictví.Hlavními nedostatky byl nízký komfort, vysoká hlučnost motoru a maximální rychlost okolo 60 kilometrů za hodinu. Vejtřaska se vyráběla až do roku 1990.
Poslechněte si reportáž Tomáše Kabáta: