Dobrá zpráva je to i pro návštěvníky zoologické zahrady v Lešné. K zahradě dnes jezdí ve všední dny 38 autobusů a o víkendech 23, počty spojů se téměř zdvojnásobí.
Trolejbusy s čísly 4 a 5 pojedou každých 15 až 20 minut, ve večerních hodinách co půlhodinu. Autobusy 34, 35 a 36, většinou kloubové, přestanou jezdit.
„Pro cestující je výhodnější větší počet spojů s menší kapacitou než naopak. Díky tomu budou mít zajištěné komfortnější cestovaní do centra i zpět domů,“ řekl zlínský radní pro dopravu Michal Čížek.
Na výpadovce z města na Vršavě, kudy vede trasa trolejbusů, by už v pátek měl být přechod se semaforem u zastávky Januštice u tenisových kurtů.
Město tak reagovalo na nespokojenost tamních obyvatel, kteří si stěžovali, že přístup k zastávce je nebezpečný. Proto spuštění změn odložilo na červen.
Do listopadu má na místě vzniknout i zastávkový záliv. Nová stanice včetně přechodu a semaforu pak bude do září naproti vršavské točně.
Na hlavní cestě z města na Fryšták tak budou dva semafory, které mohou brzdit dopravu.
„Semafory budou poptávkové, jelikož se jedná o výstupní zastávku. Dopravu tedy přibrzdí pouze v momentě, když bude někdo vystupovat,“ sdělil Čížek.
„V souvislosti s dopravními úpravami na Vršavě chystáme odbornou studii, která bude obsahovat dotazníkové šetření na zjednosměrnění ulice Vršava I,“ doplnil.
Jde o vedlejší cestu vedoucí souběžně s hlavní, a lidé z Vršavy se bojí, že po ní bude řada řidičů jezdit, aby se vyhnula semaforům. Chtějí proto, aby se změnila v jednosměrku.
Do Velíkové bude potřeba přesedat ve Štípě na autobus 46. Vznikne i nová linka 44 mezi točnami na Vršavě a Antonínově ulici v centru.
Dopravní společnost Zlín–Otrokovice změny spustí ve zkušebním provozu, po pěti měsících ho podrobí analýze.
„Poznatky i připomínky veřejnosti vyhodnotíme a podle většinových potřeb cestujících je do jízdních řádů zapracujeme,“ slíbil ředitel dopravního podniku Josef Kocháň.