iDNES.cz

Dřív zde měl Baťa výzkum, nyní v budově vzniknou kanceláře a obchody

  17:06
Proměna 64. tovární budovy v baťovském areálu v centru Zlína spěje do finále. Dříve sloužila jako centrum Baťových výzkumných ústavů. Po rekonstrukci za 300 milionů korun zde budou především kanceláře, obchody a nechybí ani parkoviště.

Ve zlínském baťovském areálu končí revitalizace 64. budovy. Její velká obnova si vyžádá přibližně 300 milionů korun. | foto: Cream

„V roce 2017 jsme dokončili rekonstrukci pravého křídla budovy, letos na jaře chceme dokončit levou část. Zbývá udělat fasádu a zčásti některé interiéry,“ uvedl Martin Jarolím, ředitel společnosti Cream, která budovu vlastní.

„Po opravě zde jsou vzdušné moderní prostory, v každém patře sociální zařízení, kuchyňka i společné zázemí. Nechybí ani výtahy,“ dodal.

V budově, jež nese název House 34, bude 15 tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch, zbytek zaberou převážně obchody.

Firma věří, že pronajme všechny kanceláře, přestože prázdných nebytových prostor je ve Zlíně nadbytek. Sází na vyšší komfort. „Kanceláře v áčkovém standardu využívají už dnes desítky klientů,“ řekl Jarolím.

Budova má dvě křídla spojená „krčkem“, v němž se v srpnu otevře kavárna. Parkovacích míst by mělo být dostatek, 90 stání bude před budovou, 40 pod ní.

Objekt byl dostavěn v roce 1935 jako centrum Baťových výzkumných ústavů. Byly v něm mimo jiné pokusné stanice na výrobu viskózového hedvábí či umělé vlny i laboratoře pro výzkum umělého kaučuku, pryskyřice a celulózy.

V 60. letech se stal pracovištěm Výzkumného ústavu gumárenské a plastikářské technologie.

Společnost Cream vlastní v areálu několik budov a plánuje také jednu zásadní investici, která promění jeho východní část poblíž autobusového a vlakového nádraží.

Tam vyroste místo budov 24, 25 a 26, které firma k nelibosti památkářů zbourala, velké obchodní centrum Fabrika.

Tvořit ho budou kancelářské prostory, tři kilometry obchodních pasáží, zábavní část pro rodiny s dětmi, relaxační zóny a prostory pro vzdělávací instituce.

Chceme, aby se do továrního areálu nechodilo jen za prací, říká developer

„V okolí vznikne nová piazzeta s vodními plochami, zvelebí se chodníky a příjezdové komunikace,“ popsal Jarolím.

V projektu se počítá se zhruba tisícovkou parkovacích míst. Kolem šesti set bude přímo v centru, zbytek v sousedním, nově postaveném parkovacím domě.

Investor chtěl stavbu zahájit v roce 2020, momentálně si vyřizuje stavební povolení. Jakmile ho dostane, bude moci začít.

Autor:
zpět na článek