iDNES.cz

Holešov otevřel nový kruhový objezd, kamiony jím projedou jen těžko

  16:24
Na novou okružní křižovatku, kterou před vánočními svátky s velkým zpožděním zprovoznili v Holešově u gymnázia, se dál snáší kritika veřejnosti. Lidé se obávají, že se její podoba bude znovu měnit a vzniknou tak další dopravní komplikace. Vedení města to ale odmítá.

Nová okružní křižovatka u gymnázia v Holešově. | foto: Ředitelství silnic Zlínského kraje

„Křižovatka je hotová a zůstane tak, jak je. Že bychom ji znovu zavírali a předělávali, je nesmysl,“ reagoval starosta Rudolf Seifert.

Jediné práce, které místo ještě čekají, jsou terénní úpravy travnatých pásů mezi vozovkou a chodníkem. Ty firma dokončí na jaře.

Stavbu provázely technické komplikace (více čtěte v článku Stavba kruhového objezdu v Holešově potrvá kvůli optickému kabelu déle).

Původně se počítalo s tím, že hlavní část prací bude hotová na začátku školního roku, termín dokončení byl konec října. Nakonec se ale pracovalo ještě v prosinci.

Ukázalo se totiž, že křižovatka je jen velmi obtížně průjezdná pro řidiče kamionů, kteří téměř okamžitě vyvrátili čerstvě usazené obrubníky.

Fotogalerie

„Proto jsme výjezd ve směru do centra rozšiřovali,“ řekl Seifert.

Problém je v tom, že hned za výjezdem je zúžená vozovka v místě přechodu pro chodce. Opatření, které má zajistit větší bezpečnost pěších, nově nařizují stavební normy. Přechod nesmí být delší než sedm metrů.

Proto se u nových staveb či rekonstrukcí silnic začaly budovat zálivy, jež rozšiřují chodník směrem do vozovky. V kombinaci s pravoúhlým výjezdem z křižovatky to však tvoří obtížnou překážku.

„Doprava ve městě je uzpůsobená chodcům. Tak to zkrátka je. Rozumím tomu, že kamiony nemají města kudy objet, protože chybí obchvaty, ale nezbývá, než aby projížděly pomalu, opatrně a s ohledem na chodce,“ uvedl krajský koordinátor BESIP Zdeněk Patík.

Okružní křižovatka napojuje sídliště U Letiště a průmyslovou zónu na hlavní tah městem, jímž je ulice Palackého. Její stavbu už radnice nechtěla odkládat kvůli stále hustšímu provozu.

„Čekat na to, že městu uleví dálnice D49, už nemůžeme, musíme to řešit sami,“ vysvětlil Seifert. O náklady ve výši 10 milionů korun se město dělilo se Zlínským krajem.

Okružní křižovatka vznikla v Holešově u gymnázia.

Okružní křižovatka vznikla v Holešově u gymnázia.

zpět na článek