iDNES.cz

Na začátku dubna začne rekonstrukce nadjezdu ve Vsetíně

  7:26
Nadjezd ve Vsetíně, který je součástí silnice III/05735, se bude dva roky rekonstruovat. Stavbu, která je již téměř čtyři desetiletí stará, poznamenaly povětrnostní vlivy a intenzivní silniční provoz. Rekonstrukce bude probíhat za částečné uzavírky a vyžádá si také několik výluk na železniční trati.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Vsetínský nadjezd na silnici III/05735 se nachází v intravilánu města v blízkosti občanské vybavenosti. Jde o součást jedné z hlavních silnic, která přivádí silniční dopravu ze silnice I/69 do města. Je nezbytně nutné provést rekonstrukci mostu, neboť je ve špatném stavebním stavu (stupeň 5), aby byla zajištěna bezpečná a plynulá doprava. Nadjezd byl postaven v roce 1979.

Předmětem díla je rekonstrukce mostu ev. č. 05735-1 v centru města Vsetína včetně silnice na mostě. Celková délka stavební úpravy silnice III/05735 je 460 metrů, z toho délka mostu je 424 metrů.

Rekonstrukce mostu bude spočívat v celkové obnově mostního svršku včetně hydroizolace a odvodnění mostu, v sanaci nosné konstrukce a spodní stavby mostu. Stavba bude řešit úpravu stávajícího vedení sdělovacího kabelu a elektrického vedení veřejného osvětlení umístěných na mostě a v navazujících úsecích během realizace stavby. Součástí stavby je osazení protihlukové stěny z polykarbonátových průhledných desek proměnlivé výšky. Povrch vozovky bude tvořit „tichý“ asfalt. Současné šířkové uspořádání na mostě zůstane zachováno.

Zhotovitelem stavby jsou firmy STRABAG, a. s., Praha. Smluvní cena za tuto zakázku činí 91,794 milionu korun (vč. DPH). Stavba má být financována s využitím dotace v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Výše dotace IROP se předpokládá ve výši 85 procent z uznatelných nákladů, dalších 5 procent prostředků má poskytnout státní rozpočet. Zbývající náklady uhradí Zlínský kraj prostřednictvím ŘSZK.

Stavební práce budou zahájeny 3. dubna 2017 a celá stavba bude ukončena v říjnu 2018.

Realizace stavby bude probíhat za částečné uzavírky po polovinách šířky vozovky. Bude zachován jeden jízdní pruh pro každý směr. Dojde rovněž k dočasným omezením dopravy na komunikacích a parkovištích pod mostem při provádění sanačních prací spodní stavby mostu a spodní části nosné konstrukce.

zpět na článek