Když loni v létě vlak na přejezdu v Chropyni usmrtil čtyřicetiletého muže, šlo o lidské selhání. Řidič totiž vjel do kolejiště přesto, že v tu chvíli svítilo výstražné signalizační zařízení.
Na přejezdu, který je umístěn u výjezdu z Chropyně směrem na Záříčí poblíž tamního vlakového nádraží, šlo už o druhou tragickou nehodu. Před více než deseti lety tu zemřela mladá řidička.
Zdánlivě přitom přejezd nepůsobí nijak nebezpečně, není v zatáčce a je vybaven funkčním výstražným zařízením.
„Nemůžeme říct, že by byl nedostatečně zajištěn. Jenomže přesto tu často dochází k hraničním situacím. Naštěstí to skoro vždy dopadne dobře,“ upozornil vedoucí chropyňského odboru výstavby a životního prostředí Jiří Pospíšil.
S modernizací trati počítají v letech 2020 až 2025
Přejezd je totiž problematický hned v několika ohledech. Jednak je na dlouhé rovné cestě, kde to svádí jet rychle. Z jedné strany vadí řidičům ve výhledu vzrostlé stromy. A v jeho těsné blízkosti jsou dvě autobusové zastávky.
„Když tam stojí autobusy, někteří netrpěliví řidiči je mají tendenci objíždět a na přejezd tak vjedou bez dostatečného rozhledu,“ naznačil Pospíšil s tím, že hazardují zejména místní.
„Mají pocit, že to tu dobře znají a nemůže se nic stát. Několikrát jsem byl svědkem, že řidiči vjeli na koleje v době, kdy svítila výstražná světla.“
Po letošní tragédii město jednalo o případné úpravě přejezdu se zástupci policie i Správy železniční dopravní cesty.
„Provedli jsme bezpečnostní inspekci a navrhli doplnění závor a odstranění keřů v bezprostřední blízkosti přejezdu pro lepší rozhled,“ informovala kroměřížská policejní mluvčí Simona Kyšnerová.
Zatímco keře už řidičům nevadí a přibyla také značka „Stůj, dej přednost v jízdě“, závor se přejezd zřejmě jen tak nedočká.
„S úpravou se počítá v rámci modernizace trati Brno - Přerov s předpokládaným termínem realizace v letech 2020 až 2025,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.
Do té doby chce město vyřešit problém s autobusovými zastávkami a chystá jednání o jejich přesunutí.