„Nevěřila jsem, že se podaří práce tak rychle dokončit. Jsem moc překvapená. Klobouk dolů před chlapy, kteří tam dělali. Pracovali jak šrouby od tmy do tmy,“ vysekla nakonec poklonu firmám Eva Vyoralová. Brodská opoziční zastupitelka, která v lokalitě bydlí, se v minulosti vyjadřovala k postupu prací kriticky.
„Čtyřicet let se do mostu neinvestovalo a teprve když do něj dělníci sáhli, viděli, v jak dezolátním je stavu. Vždyť se v podstatě musel celý stavět znova,“ konstatovala.
Most přes říčku Šlapanku byl stěžejní částí rekonstrukce zhruba čtyři sta metrů dlouhého úseku Mírové ulice. Ta slouží jako výpadovka do místních částí Termesivy nebo Herlify, ale jezdí se tudy i na Přibyslav. Řidiči bydlící v jihovýchodní části města museli opravovaný úsek zdlouhavě objíždět tunelem pod železniční tratí, kde byl provoz veden kyvadlově.
Kyvadlový provoz bude minimálně po několik týdnů zachován i přes most v Mírové ulici. Jezdí se prostředkem maximálně třicítkou, vozovka je ohraničena betonovými bloky. Za nimi je úzký průchod pro chodce.
Stavba by měla trvat ještě minimálně měsíc
„Stavba ještě zhruba měsíc poběží, na mostě zbývají dodělat mimo jiné římsy a zábradlí,“ vysvětlil Jan Míka, ředitel krajské správy a údržby silnic, která na průběh prací dohlíží. Nutné bude položit i obrubníky a nové chodníky.
Za normálních okolností by se i tyto práce nejspíš dělaly při uzavírce. „Chtěli jsme ale vyhovět lidem a průjezd přes most umožnit tak, jak bylo původně plánováno,“ dodal Míka.
Vedení města je s průběhem rekonstrukce spokojeno zhruba ze tří čtvrtin. Oprava ulice včetně chodníků, parkovacích ploch a veřejného osvětlení, na čemž se samo město podílelo, je dokončena kompletně.
„Most tak z 80 procent. Ale jsme rádi, že se ho podařilo dotáhnout aspoň do takového stavu, v jakém je. Nedovedu si představit, že by pokračovaly objížďky i přes zimu,“ pronesl havlíčkobrodský místostarosta Libor Honzárek. To ještě před pár týdny hrozilo, ulice v tu chvíli připomínala spíše blátivé pole.
Hlavním investorem rekonstrukce celé Mírové ulice a mostní konstrukce je Kraj Vysočina. Ten dílo rozdělil na tři části. Oprava úseku od železničního přejezdu po most je dokončená, most je průjezdný. Obě etapy přišly dohromady na 41 milionů korun. V budoucnu by měla následovat oprava úseku od mostu až na konec města.