iDNES.cz

Podroušený mladík hodil v Jihlavě lahev na trolejbus, policie hledá svědky

  14:48
Do konfliktu s mladým mužem se na zastávce v jihlavské Havlíčkově ulici dostal řidič vozu městské hromadné dopravy. Spor vyvrcholil tím, že mladík hodil do čelního skla vozu lahev. Policie nyní hledá svědky incidentu.

Ilustrační snímek | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Konflikt řidiče s mladým mužem se odehrál minulou středu před desátou hodinou dopoledne, policie případ zveřejnila po týdnu. Trolejbus právě mířil k hlavnímu vlakovému nádraží.

„Podle informací, které mám, se po silnici u jedné ze zastávek v Havlíčkově ulici motala známá jihlavská postavička - mladý muž, zřejmě pod vlivem návykových látek,“ přiblížil okolnosti incidentu technický náměstek Dopravního podniku města Jihlavy Jaroslav Šetek.

Šofér podle něj mladého muže nejspíš znal a upozornil ho na nevhodné chování. Odpovědí mu byla skleněná láhev hozená na trolejbus.

„Trefila čelní sklo. To naštěstí vydrželo a nerozbilo se,“ dodal Šetek.

Případem se zabývá policie, prověřuje ho pro podezření z výtržnictví. K důkladnému prověření události ale hledá svědky, kteří se v době incidentu poblíž pohybovali a konflikt viděli.

„Prosíme je, aby se přihlásili na lince tísňového volání 158,“ pravil policejní mluvčí David Linhart. Jakkoliv víc ale policie incident prozatím komentovat nechce.

Útoků na řidiče MHD v Jihlavě v posledních měsících přibývá

V posledních měsících agresivního jednání cestujících v Jihlavě přibývá. Například před čtyřmi měsíci dostal řidič pěstí, když vyzval k vystoupení opilého cestujícího, jenž převážel psa bez náhubku (o případu čtěte zde). Další cestující už v minulosti několikrát napadl a zranil revizory (dočtete se zde). Mnoho drobnějších incidentů řidiči ani nehlásí.

„Konfliktů cestujících s řidiči přibývá. Obvykle se tak stává v momentě, kdy řidič po cestujícím chce, aby se choval dle přepravních podmínek,“ říká ředitel dopravního podniku Josef Vilím.

Typickým případem podle něho jsou večerní spoje, do nichž se nastupuje pouze předními dveřmi a řidič kontroluje cestujícím jízdenky. Spoustě z nich se to nelíbí. „Doba je nervózní,“ říká k tomu Vilím.

Dopravní podnik už ze strany cestujících zaznamenal i konflikty z mnohem malichernějších důvodů. „Třeba když se některému zdálo, že řidič zastavil na zastávce příliš daleko od obrubníku,“ zmínil ředitel.

Autor:
zpět na článek