iDNES.cz

Na sociálních sítích vede Drahoš, Horáček a Zeman

  9:13
Nejaktivnějšími prezidentskými kandidáty v komunikaci s voliči na sociálních sítích jsou Jiří Drahoš, kterého následuje Michal Horáček a Miloš Zeman. Současný prezident pak jasně vede po zahrnutí zmínek v diskuzích a novinářských článcích, kde je jeho publicita vyšší, než všech ostatních kandidátů dohromady.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Leila Hamdanová pro iDNES.cz

Výsledky vyplývají z analýzy agentury Ami Digital, která hodnotila data za listopad a první polovinu prosince roku 2017.

V porovnání počtu fanoušků na Facebooku jsou na tom téměř shodně Jiří Drahoš a Miloš Zeman s více než 82 tisíci uživateli. Třetí Michal Horáček zaostává o zhruba 5 tisíc fanoušků. V počtu sympatizantů na Twitteru jasně vede Drahoš s více než 13 400 followery. Druhý je Horáček, který má o 4 tisíce méně a třetí Zeman s více než 6 tisíci fanoušky. Na Instagramu vede Zeman před Hilšerem a Horáčkem.

Skokanem posledních týdnů je Mirek Topolánek, v jehož případě bude ale podle agentury zřejmě platit rčení „příliš málo, příliš pozdě“.

Podle ředitele Ami Digital Vladana Crhy jsou podle výsledků analýzy v zásadě jen tři kandidáti s reálnou šancí na úspěch v prezidentských volbách, a to Drahoš, Horáček a Zeman. Pokud by měl on sám typovat výsledky prezidentských voleb pouze na základě analýzy sociálních médií, ve druhém kolem by se utkal Drahoš se Zemanem. Překvapit by ale mohl i Horáček.

Nejvíce se prezidentské volby řeší na Facebooku, na který připadá 65 procent všech zmínek o kandidátech. Za listopad a první polovinu prosince to bylo zhruba 50 tisíc zmínek. Následují diskuze pod články s podílem 16 procent, zmínky na Twitteru s 9 procenty a zmínky v samostatných článcích s podílem 8 procent.

zpět na článek