iDNES.cz

Trochu jiní kurýři: dovezli jsme pytel betonu i pomlázku

  8:00
Zkusili jsme práci kurýrů firmy, která slibuje dovézt cokoli, co je legální a dá se koupit.

Kurýr firmy, která slibuje dovézt cokoli, co je legální a dá se koupit | foto: MAREK HÝŘ, Deník Metro

„Chceme 100 g čaje Malý Buddha. Doručení na adresu Pavla Švandy ze Semčic 3,“ cinkne zpráva. Potvrzujeme, že jdeme objednávku koupit. Pro dnešek pracujem pro službu Doruky.cz. Dnes jsme Dodo. Tak trochu kurýři a trochu osobní asistenti. Umíme sehnat vše a ­v průměru do 47 minut.

Je neděle, kurýrů této startupové služby je právě v­ akci šest: dva v autě a čtyři pěšáci. Ve všední den jich je ve službě až patnáct. Většinou jsou to studenti.

Čaj za 142 korun předán. Ještě nám k­ němu zákazník dal navíc 109 korun za donášku. „Cena služby je souhrnem několika faktorů: vzdálenost, dostupnost zboží, jeho velikost a požadavek na rychlost. Expres doručení do hodiny je samozřejmě dražší, než když někdo řekne, že mu to stačí dnes,“ říká Tomáš Tenkrát, projektový manažer služby. Nám nákup čaje a ­jeho předání zabraly 20 minut. Z centra Nový Smíchov byl náš cíl kousek. V obchodních domech mají „dodáci“ při směně základny. Seženou tam polovinu objednávek.

Další úkol nám přišel za ­pár minut. Máme štěstí. „Za klasickou osmihodinovou směnu stihne asistent odbavit v průměru dvanáct objednávek. Víkendy jsou slabší,“ říká Tenkrát. Po nás tentokrát dispečer ve zprávě chce, ať zjistíme, zda mají v ­klenotnictví jeden konkrétní šperk. Pokud ano, máme ho zamluvit. Brnkačka.

Pro další část směny jsme vzali do služby auto. Dispečer to ví a posílá nám další úkol. Pěšáci dostávají „kšefty“ většinou jen pro své teritorium. Dodo v autě má na starost klidně celou Prahu. Jedeme tedy pro čtyřicetikilový pytel betonu do Roztyl a vezeme ho do Vršovic. Dispečer nám poslal fotku, ať víme, co přesně sháníme.

Bohužel zboží nemají, dispečer tedy vykomunikuje se­ zákazníkem náhradní řešení. Bereme menší balení vážící 25 kilogramů. Ve Vršovicích ho pak neseme zákazníkovi až do pátého patra. Podle etikety firmy se snažíme splnit každé přání a ještě k ­tomu přidat něco navíc. Zákazník to prý ocení.

Náš poslední úkol nám připomíná, že se blíží Velikonoce. Kromě montážní pěny, čističe disků a výsevního substrátu máme totiž sehnat i­ malou pomlázku. Úkol došel ve 12.25. My máme hotovo ve 13.24.

Autor textu a fotky: MAREK HÝŘ, Deník Metro

zpět na článek