Tento proces může trvat ještě roky. Ve stavebním povolení je totiž uvedena podmínka, že Blanka může být v plném provozu až ve chvíli, kdy bude dokončena severozápadní část obchvatu Prahy.
Alespoň jedním z tunelů mezi Trojou a Brusnicí projede v průměru každý den 92 402 aut. Řidiči za čtyři roky v Blance způsobili 372 incidentů.
„Nejčastěji je to závada na vozidle a jeho zastavení. Mezi nejnebezpečnější patří po dopravních nehodách samovolné požáry vozidel a pohyb chodců v tunelech. Kuriózní, ale z pohledu rizika neméně nebezpečná, jsou zvířata, která se do tunelů zaběhnou,“ popisuje Barbora Lišková z Technické správy komunikací hl. m. Prahy.
Význam Blanky pro dopravu v Praze se projevil 10. až 11. dubna 2018, kdy došlo k výpadku bezpečnostních systémů a všechny tři tunely celého komplexu se musely uzavřít. Doprava na povrchu pak zkolabovala.
Blanka v číslech |
Bez tunelového komplexu by počet aut v centru Prahy dramaticky narostl. „Sto tisíc vozidel by muselo každodenně projíždět přes centrum nebo po smíchovské straně Vltavy,“ řekla Lišková.
Nárůst počtu vozidel naopak pocítili lidí žijící v blízkosti vjezdů do tunelů. „Jde například o ulice V Holešovičkách, Patočkova, Dobříšská, Svatovítská. Ulevilo se naopak dopravě v ulicích Milady Horákové, Veletržní, nábřeží Kapitána Jaroše, nábřeží Ludvíka Svobody, Argentinská a Rohanské nábřeží, ale i třeba na Nuselském mostě, kde se snížila intenzita dopravy,“ připomněla mluvčí TSK.
Od listopadu 2018 naladí řidiči v tunelech čtyři rozhlasové stanice - Radiožurnál, Rádio Impuls, Rádio City a Rádio Blaník.
Historie tunelu Blanka1999: zahájení prací na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí 2000: návrh dokumentace k územnímu rozhodnutí 2002: vydáno územní rozhodnutí 2004: geologická sondáž 27. 11. 2006: vydáno stěžejní stavební povolení (celkem 78 stavebních povolení) 2007: zahájení stavebních prací 18. 7. 2011: poslední průraz 19. 9. 2015: slavnostní otevření |
17. září 2019 |