Přestože nýty byly většinou v pořádku, lávka samotná byla již v havarijním stavu. Oprava lávky na jižní straně mostu byla dokončena loni v říjnu a po roce by se měla otevřít i lávka na severní straně.
„Most fungoval asi 120 let, ale většina nýtových spojů je v původním stavu. Stalo se, že zrezla třeba hlava nýtu, ale ten spoj funguje dál,“ řekl Tomáš Rotter z katedry ocelových a dřevěných konstrukcí na stavební fakultě ČVUT v Praze.
Po zanýtování konstrukce se na lávku položí dřevěná mostovka a konstrukce se přetře nerezovým nátěrem.
„Lávka nezajišťuje jenom funkci pro chodce, ale je také nosnou konstrukcí pro inženýrské sítě, takže i proto jsme museli lávku opravit,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Oprava obou lávek přišla na 15 milionů korun, ale dosud není jisté, jestli nebudou i s mostem odstraněny.
Zatímco lávky má ve správě hlavní město, tak železniční most, který trápí rozsáhlá koroze, patří Správě železniční a dopravní cesty (SŽDC).
Na základě diagnostiky Kloknerova ústavu chce SŽDC most zbourat, ale město si nechalo vypracovat vlastní diagnostiku, kterou vede švýcarský odborník na nýtované konstrukce.
O osudu mostu by měl rozhodnout až jeho posudek.V případě zachování mostu chce město prosadit vybudování nového paralelního jednokolejného mostu.
15. prosince 2017 |