„Pilíře jsou podle našich průzkumů v dobrém stavu, stav ledolamů stojících před nimi se ale v posledních letech rychle zhoršoval,“ uvedl Jozef Sinčák, generální ředitel Technické správy komunikací (TSK).
Původní ledolamy byly instalovány jen před dvaceti lety, ale podle TSK nebylo dřevo kvalitní a prohnilo.
Sedm mostních pilířů Karlova mostu bude proto nově chránit dubové dřevo, který byl vytěženo v okolí Moravského Krumlova a Strážnice.
Přípravné práce odstartovaly na začátku června a potrvají až do konce roku. Výměnu ledolamů zvládnou pracovníci za plného lodního provozu.
Náklady dosáhnou necelých třiceti milionů korun. TSK práce provede společně s Potápěčskou stanicí, Povodím Vltavy, Státní plavební správou a Národním památkovým ústavem.
Až budou ledolamy vyměněné, bude pokračovat oprava mostu, která začala už v roce 2007. Tentokrát se práce zaměří především na mostní oblouky.