iDNES.cz

VIDEO: Výdrž nového mostu u nádraží v Plzni otestovala parní lokomotiva

  17:38
Nový jižní železniční most u plzeňského hlavního nádraží prošel v noci zátěžovým testem. Projela se po něm parní lokomotiva. Naměřené průhyby mostní konstrukce jsou v toleranci, nejpozději 9. prosince po něm mohou začít jezdit vlaky.

„Stejně jako u severního mostu i nyní jsme k zatížení použili sestavu parní lokomotivy, dvou kolejových jeřábů a vozíku s panely,“ vysvětlil Petr Hanzal ze společnosti Metrostav.

Zatěžování mostu a měření pohybů konstrukce začalo v noci na dnešek asi půl hodiny po půlnoci.

„Pro měření bylo nezbytné, aby pod mostem nejezdily tramvaje a byl vypnutý proud v troleji. Na měření byl čas od půl jedné v noci asi do půl páté ráno, kdy vyjíždějí první tramvaje,“ vysvětlil náměstek ředitele Kloknerova ústavu Petr Bouška, který byl u měření.

Zatímco oba jeřáby po rozednění už stály u jednoho ze zadních nástupišť před hlavní výpravní budovou na nádraží, parní lokomotiva zůstávala na mostě ještě v průběhu dopoledne.

Stavbaři nyní dokončují zastřešení zrekonstruovaných nástupišť na jižní straně nádraží.

Původní ocelové mosty pocházely z roku 1905. Nahradily je nové železobetonové, které mají o 15 metrů větší rozpětí.  

Jižní železniční most půjde k zemi (12. února 2018)

12. února 2018

Autor:
zpět na článek