iDNES.cz

Policie žádá úpravu rizikové silnice, místní vidí problém v řidičích

  8:16
Policie požádala oficiálním dopisem Pardubický kraj, aby něco provedl se silnicí mezi Letohradem a Ústím nad Orlicí, kde se opakují dopravní nehody. Správa a údržba silnic si už objednala audit, který má říct, co je třeba udělat.

„Na silnici II. třídy číslo 360, mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem, je dle našich statistik velká nehodovost, bohužel i se smrtelným zraněním cestujících, z tohoto důvodu jsme doporučili modernizaci celého uvedeného úseku komunikace,“ uvedla mluvčí policie na Orlickoústecku Lenka Vilímková.

Podle údajů, které získala MF DNES z mapy dopravních nehod, na dvanácti kilometrech mezi Ústím a Letohradem zahynuli za poslední léta tři lidé. Dva na motorce při nehodě v roce 2010 a další motorkář loni v říjnu.

Jedenapadesátiletý muž při průjezdu zatáčkou přejel do protisměru a střetl se s projíždějícím nákladním vozem. Patrně právě tato nehoda povzbudila dopravní inspektorát v Ústí nad Orlicí, aby se na Pardubický kraj obrátil.

Správa a údržba silnic Pardubického kraje si už objednala takzvaný bezpečnostní audit. „Odborně vybavení lidé úsek projdou, projedou, najdou rizikové body a navrhnou technická řešení,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Miroslav Němec.

Dvě kritická místa

Na silnici jsou podle mapy nehod dvě zrádná místa. Jedno pod zříceninou hradu Lanšperk, kde se za posledních pět let odehrálo 15 nehod se zraněním. A druhý nebezpečný úsek je za obcí Dolní Dobrouč, přímo pod kopcem, který obhospodařují zemědělci. Za deště tu bývá bahno.

Silnice z pohledu řidiče

Cesta z Ústí do Letohradu není úplně příjemná a zvlášť děti na zadních sedadlech si někdy stěžují, že se jim dělá špatně. Na druhou stranu není zase tak výjimečné, že silnice druhé třídy stoupá a zase klesá, zatáčí na jednu stranu a pak zase na druhou. Silnice není nijak úzká, v zatáčkách jsou svodidla a navíc se tu až na ojedinělé výjimky nepletou řidičům cyklisté, kteří mají hned vedle luxusní cyklostezku.

Drtivá většina nehod byla podle zjištění dopravních policistů zaviněna tím, že se řidičům ani v členitém terénu nechce zpomalit. Místostarosta Dolní Dobrouče Vladimír Hovad ostatně tvrdí, že silnice je v pořádku.

„Chápu, že provoz je dvakrát větší než před deseti lety. Ale viníkem je stres a spěch, to nevyřeší nikdo jiný než řidiči,“ řekl místostarosta a stěžuje si, že když zemědělci rozmístí při sklizni na silnici značky omezující rychlost, nikdo si jich nevšímá. „Přijeďte se sem podívat, jak to lidi nerespektují,“ poznamenal.

„Značka to většinou sama o sobě nevyléčí. Mohou se nechat udělat vjezdové brány, upravit křižovatky,“ řekl k tomu ředitel silničářů Němec.

Silnice mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem, jejíž opravu kvůli častým nehodám žádá policie.

Silnice mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem, jejíž opravu kvůli častým nehodám žádá policie.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

zpět na článek