Ještě zhruba dva měsíce budou tisíce motoristů projíždět v blízkosti chemičky Paramo v „provizorním“ dvoupruhovém režimu. Pak se otevře i nyní rekonstruovaná původní polovina silnice I/37, po které už budou motoristé jezdit jedním směrem ve dvou pruzích. V těchto dnech se na položenou geotextilii vrší další a další kubíky zeminy.
„Na ni bude položená vrstva se štěrkodrtí, zpevněné kamenivo a následně tři asfaltové vrstvy,“ popsal Stanislav Král z úseku výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
První tmavá pevná vrstva asfaltu má být položena přibližně do dvou týdnů. Stroje ji budou válcovat v úseku od okružní křižovatky směrem k novému mostu přes hlavní železniční koridor. Záležet bude na počasí. Další dvě vrstvy se poté objeví od „kruháku“ do zhruba poloviny úseku, který je dlouhý necelý kilometr. Zatím přibývají drenáže a obrubníky.
Dvojice nových mostů má již hotovou konstrukci včetně betonové desky. Pracuje se na izolaci. Následovat bude rovněž asfaltování. V těsném sousedství jednoho z mostů pak silničáři zadělali ochranným obsypem průchod pod silnicí. U mostu nad tratí spojující Pardubice s Hradcem Králové pokračuje tvorba opěrné zdi.
U té hlavní na opačné straně se zdá být vše hotové, nicméně není tomu tak. Zničehonic ukončený plot u zábradlí naznačuje, že u této části stavby ještě něco chybí. Podél vysoké zdi totiž povede schodiště.
„Bude ocelové a je připravené a smontované. Osadí ho tam jeřáb. Zatím ho tam nedáváme, aby nedošlo k jeho poškození,“ upřesnil Král.
Ve výrobě je autobusová zastávka. Až bude hotová, bude vydlážděný i zbytek prostoru zastávky. Nedaleko od ní se nachází i rampa, po níž se chodci a cyklisté dostanou do výše zmíněného podchodu vedoucímu od silnice k Trojici. Na něm ještě přibude reflexní vrstva z materiálu, který je použitý třeba i na Wonkově mostu v centru Pardubic.