iDNES.cz

Přejmenování ostravské huti bude drahé, vyjde na miliony

  12:52
S novým majitelem čeká ostravskou huť, ještě nedávno patřící firmě ArcelorMittal, i změna názvu. Bude stát miliony korun.

ilustrační snímek | foto: Arcelor Mittal

Südbau Reichswerke Hermann Göring neboli Jižní závod Vítkovických železáren, tehdy ve správě firmy pojmenované po nacistovi Göringovi. Tak začínala v roce 1942 historie podniku známého po většinu existence jako Nová huť Klementa Gottwalda. Poté, co ostravskou huť koupila společnost Liberty, přejmenuje se podle nového majitele celý závod i dceřiné firmy v areálu.

„Z NHKG se stala Nová huť, národní podnik, pak následovala Nová huť, akciová společnost, Ispat Nová huť, Mittal Steel a od roku 2007 ArcelorMittal,“ vypočítala jednotlivé názvy firmy, které se kdysi lidově říkalo i Donbas, její mluvčí Barbora Černá Dvořáková.

„Nyní se název změní na Liberty Ostrava, obdobně budou přejmenovány i dceřiné firmy v areálu. Například společnost ArcelorMittal Tubular Products Ostrava se bude nově jmenovat Liberty Tubular Products Ostrava,“ přiblížila mluvčí.

Jako první se změnila internetová doména a e-mailové adresy zaměstnanců. Ale hlavní viditelné změny teprve přijdou. A nebudou levné.

Změna čeká vizitky i logo na křižovatce

„Náklady na přejmenování firmy odhadujeme v milionech korun,“ řekla mluvčí. „Změnit se musí prakticky vše, něco bude hned, s něčím počkáme, prostě tak, jak to bude potřeba.“

Změnu tak čeká například interní firemní časopis, označení služebních automobilů, pracovní techniky, ale i lokomotiv. Nová loga dostanou i ochranné pracovní pomůcky, interní dokumenty nebo plakáty a billboardy nabádající k bezpečnosti práce.

A změny budou viditelné i mimo huť. „Označení nového majitele bude změněno například na křižovatce v Rudné ulici, nové budou i naváděcí a směrové cedule, změní se bannery na železničních mostech ve směru na Havířov, v podjezdu ve Vratimovské ulici, billboardy, vizitky,“ vypočítala Černá Dvořáková jen část z nutných změn, které s firemním rebrandingem, tedy s přejmenováním a změnou grafické prezentace, souvisejí.

„S novým názvem se změní i expozice ve Velkém světě techniky v Dolní oblasti Vítkovic, nová podoba čeká ale také veškeré externí dokumenty, smlouvy, patenty, ochranné známky, certifikáty, razítka, profily na sociálních sítích, vizitky, výrobkové katalogy, obaly na výrobky, kartičky pro povolení vjezdu nebo ochranné pomůcky pro návštěvy,“ pokračuje mluvčí.

Agenturu stálo přejmenování statisíce

Obdobný proces, byť ve výrazně menším rozsahu, zvládla před rokem například někdejší krajem vlastněná Agentura pro regionální rozvoj ARR.

Ta se na jaře loňského roku přejmenovala na MSID – Moravskoslezské Investice a Development.

Pro srovnání. Agentura měla v roce 2018 tržby ve výši 17 milionů korun a zaměstnávala necelé dvě desítky lidí. Společnost ArcelorMittal Ostrava v roce 2017 zaznamenala tržby přes 27 miliard korun a zaměstnávala více než šest tisíc lidí.

„Celkové náklady spojené s rebrandingem společnosti dosáhly výše 223 tisíc korun bez DPH,“ přiblížil ředitel MSID Tomáš Kolárik. „Jednalo se především o náklady na grafický návrh nového loga a vytvoření logomanuálu, včetně licenční smlouvy, změnu názvu v obchodním rejstříku a přepis souvisejících listin. Dále pak nové logo na budově, na webu, tisk vizitek, úprava certifikátů nebo změny značek na parkovišti.“

zpět na článek