Arbitráž ale Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přisoudila jen část původně požadované sumy.
„ŘSD žalovalo zhotovitele uvedeného úseku dálnice D47 o zaplacení částky přibližně 129 milionů korun, odpovídající ceně nedodané části oceli do ocelových nosných konstrukcí mostů,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
„Rozhodčí soud částečně uznal nárok ŘSD na slevu z ceny díla za dodání menšího množství oceli, než zhotovitel vyfakturoval a ŘSD zaplatilo. Při posuzování nároku ŘSD rozhodčí soud dospěl k závěru, že použití menšího množství oceli do ocelových nosných konstrukcí obou mostů má ve spojení s dalšími faktory vliv na jejich funkčnost a životnost,“ dodal mluvčí ŘSD.
Soudy se dálnicí zabývají ve více případech
Získané peníze chce ŘSD použít na zvýšené náklady spojené s údržbou mostů.
Obdobný spor vyhrálo ŘSD už na začátku loňského roku, kdy mu rozhodčí soud dal za pravdu ve sporu o lanový most přes řeku Odru u Antošovic. Zde stavebníci použili jiný typ oceli.
„Zhotovitelé daného úseku dálnice, společnosti Eurovia, Skanska a Porr, musí ŘSD zaplatit částku 30 milionů korun spolu s úrokem z prodlení ve výši přesahující částku 8,3 milionu,“ řekl tehdy Rýdl.