iDNES.cz

Do Liberce se sjely stovky psů, utkají se o tituly světových šampionů

  16:30
Více než 500 psů ze 42 zemí se utká o tituly světových šampionů na mistrovství světa v agility, které začalo ve středu v liberecké Home Credit Aréně a potrvá až do neděle.

Dvoukolové závody se skládají z jumpingu (skákání) a agility (hbitost). | foto: Pavel Humpolec

Dvoukolové závody se skládají z jumpingu (skákání) a agility (hbitost). Při jumpingu překonávají psi překážky na parkúru podobně jako koně a probíhají rovněž tunelem a rukávem. Při agility navíc přebíhají přes houpačku, střechu ve tvaru písmene A a kladinu.

Češi patří k favoritům

„Češi patří k favoritům. Bude nás reprezentovat patnáct závodníků,“ říká Michaela Bakrlíková, výkonná ředitelka mistrovství světa. „Největší šanci na zlatou medaili má Martina Magnoli Klimešová s fenkou Kiki, dvojnásobná mistryně světa z let 2014 a 2016. Medaili může získat i Tereza Králová. Se svou fenkou Say loni vyhrála European Open.“

Kromě závodníků se do Liberce sjely jejich početné fankluby. „Velmi populární je agility například v Německu, ale fanoušci vážili na mistrovství světa cestu i z mnohem větší dálky,“ dodává Bakrlíková.

„Dorazili z Japonska, Francie či Skandinávie. Soutěže tedy doprovází naprosto jedinečná atmosféra.“ Z hlediště hučí například vuvuzely, zvony nebo chrastítka. „Ale těsně předtím, než pes odstartuje, se rozhostí hrobové ticho, aby jej nic nerušilo,“ upozorňuje Bakrlíková.

„Rachot znovu přijde na řadu, když pes proběhne cílové pásky.“ Psi bojují ve třech kategoriích Small, Medium, Large (malý, střední, velký). Při závodech hraje klíčovou roli jejich souhra s člověkem, který běží vedle nich.

Polovina vstupenek je pryč

Světový šampionát se koná v Liberci po pěti letech a pořadatelé prodali už více než polovinu z celkových pěti tisíc vstupenek. Jejich ceny se pohybují mezi 250 až 1 100 korunami a zájemci si je mohou koupit také přímo v pokladnách Home Credit Arény.

„Vyčíslili jsme, že mistrovství světa přinese do Liberce více než čtyřicet milionů korun,“ uvádí Pavel Jakubec, marketingový ředitel šampionátu. „Jde především o peníze za pronájem haly, za ubytování, stravu a další služby.“

zpět na článek