iDNES.cz

Silnice u Nového Města je opravená, nepřehledný podjezd má dva pruhy

  16:16
Nepřehledný průjezd pod viaduktem v Novém Městě nad Metují na Náchodsku je minulostí. Obávaná „myší díra“ se rozšířila a poprvé umožní obousměrný provoz vozidel. Oprava frekventované silnice za 48 milionů korun mezi Spy a Krčínem je po více než roce hotová.

Úsek dlouhý 2,9 kilometru při okraji Nového Města je důležitou spojnicí směrem na Dobrušku a do průmyslové zóny v okolí Kvasin na Rychnovsku.

Ačkoliv tato komunikace spadá mezi vozovky třetí třídy, její vytížení odpovídá silnicím vyšších tříd. „Rekonstrukce přinese nejen zlepšení bezpečnosti provozu, ale hlavně všichni, kteří jezdíme takzvanou myší dírou, uvítáme konečně průjezd ve dvou pruzích,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Martin Červíček (ODS).

„Navíc jsem nesmírně moc rád, že se podařilo přesvědčit Správu železniční dopravní cesty, aby rekonstrukci železničního mostu provedli současně s rekonstrukcí silnice, a ne až v původně plánovaném termínu 2020,“ řekl Červíček.

Rekonstrukce úseku mezi Spy a Krčínem je zároveň první dokončenou silniční stavbou projektu souvisejícího s rozšířením průmyslové zóny Solnice-Kvasiny.

Projekt zahrnuje investice za více než šest miliard korun, základním pilířem jsou investice do dopravních staveb, školství, zdravotnictví i podpora bydlení a bezpečnosti.

„Je to strategický úsek pro osobní, ale i nákladní dopravu. Jde o spojnici mezi Náchodskem a průmyslovou zónou na Rychnovsku,“ řekl hejtman Jiří Štěpán (ČSSD).

Rozsáhlá stavba loni potrápila řidiče objížďkami i kolonami uvnitř města. Místní tehdy zaskočilo, že se komunikace při opravě nerozšíří, i když na ni kraj čerpá dotace pro průmyslovou zónu kolem automobilky.  

Kraj to obhajoval tím, že to je silnice třetí třídy a její současné parametry vyhovují standardům pro tento typ vozovky.

„Komunikace v Novém Městě nad Metují nahrazuje silnici I/14, která v současnosti prochází městem a průjezdu nákladních vozidel nevyhovuje. Dopravní situaci musí řešit obchvat města a odvedení dopravy mimo zastavěnou část,“ odkázal tehdy mluvčí Královéhradeckého kraje Michal Friček, že je to záležitost státu.

Vedení Nového Města však oceňovalo, že přibude další opravený úsek na předměstí. Přípravy na rozšíření stavby by totiž zabraly pět až sedm let navíc.

Nové Město zatím stále čeká na skutečný obchvat. Občané v referendu na podzim odmítli přeložku I/14, kterou léta připravovalo Ředitelství silnic a dálnic, a odhlasovali obchvat navrhovaný aktivisty.

Řidiči v Novém Městě se loni nechtěli podvolit dlouhé objížďce, kolony zahltily památkově chráněné náměstí, kde praskají domy

24. dubna 2018

Autoři: ,
zpět na článek