iDNES.cz

Dvě nové stezky provedou cyklisty ve Varech bezpečně po břehu Ohře

  17:10
Dvě další cyklostezky mají pro příští rok připravené Karlovy Vary. Síť by měly doplnit spojnice vedoucí od Loděnice u Chebského mostu k meandru Ohře. Označené jsou jako A5 a A6.
Ilustrační snímek.

(ilustrační snímek) | foto: MAFRA

Kvůli posledně jmenované ale musejí Karlovy Vary směnit své pozemky za parcely společnosti Gamma Property. Ta spadá pod developerskou společnost Lordship, která již řadu let plánuje přeměnu oblasti dolního nádraží v novou karlovarskou čtvrť. Náměstek pro investice Petr Bursík označil směňované pozemky za „nudle“.

„Návrh, který zpracovala firma Inplan, je jediný možný. Zjišťoval jsem to na odboru investic,“ uvedl s tím, že stavbu by měly podpořit evropské dotace. Jeden úsek má stát podle odhadů 5,5 milionu, druhý asi 9 milionů korun. Rozdělené jsou Tuhnickou lávkou.

„Celková délka úseků A5 a A6 je 1,6 kilometru. Stezky budou mít asfaltový povrch, součástí bude osvětlení po celé trase od Chebského mostu až na meandr. Vznikne tak bezpečné propojení po břehu Ohře zcela mimo automobilovou dopravu. Stezky budou označené jako smíšené, tedy jsou určeny nejen pro cyklisty, ale i pro pěší, případně bruslaře,“ uvedl Ota Řezanka ze společnosti Inplan.

Petr Bursík zmínil, že zájmem vedení města je, aby v oblasti mezi Loděnicí a Tuhnickou lávkou nevedla jen cyklostezka, ale aby ji lidé využívali ve svém volném čase. Pozemková směna se podle něj děje v souladu s Gamma Property.

Parkoviště, nebo odstavná plocha?

Zástupci radnice by se s jejími představiteli ale chtěli sejít ještě v jedné věci. Tou je poměrně velkorysé parkoviště s příznivými cenami za dolním nádražím.

„Obávám se, že neslouží jako parkoviště, ale jako odstavná plocha, což je podstatný rozdíl z hlediska definice zákona o životním prostředí i zákona stavebního,“ upozornil Petr Bursík.

Domnívá se, že rozsah plochy převyšuje hranice funkčního území v územním plánu, který o parkování mluví. „To znamená, že by tam auta neměla stát, ale je potřeba vyvolat jednání s Gamma Property, stavebním úřadem a asi i životním prostředím, abychom zjistili, jak je to tam smluvně nastaveno a jestli nedochází k porušení zákona,“ vysvětlil náměstek.

Pozemek sice patří společnosti Gamma Property, plocha má ale svého provozovatele, který si ji pronajal. Řidiči ji přitom hojně využívají, neboť se nachází v příznivé vzdálenosti od obchodně správního centra. Za celodenní stání zaplatí pouze šedesát korun.

Petr Bursík ale upozornil, že to není jediné příhodné místo, kde lze parkovat. „Podzemní garáže nejsou zaplněné a myslím, že za určitých finančních obnosů se v nich dá bez problémů zaparkovat. Cena je záležitostí obchodní politiky, kterou my těžko ovlivníme,“ nastínil náměstek.

zpět na článek