iDNES.cz

Na zavřeném Doubském mostě ve Varech se začne pracovat až příští rok

  9:04
V prvním čtvrtletí příštího roku by podle nejoptimističtějších prognóz mohly začít práce na mostu v Doubí. Ten se měl podle původního záměru opravovat, detailní prohlídka ovšem ukázala, že je jeho konstrukce natolik poškozená, že je nutná demolice.

Doubský most v Karlových Varech a jeho stav na začátku rekonstrukce v dubnu 2018. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Krajské pracoviště Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) proto v těchto dnech dokončuje zadávací podmínky pro výběrové řízení na dodavatele stavby.

„V horizontu dvou týdnů bychom chtěli výběrové řízení vypsat,“ uvedl ředitel krajského pracoviště ŘSD Lukáš Hnízdil.

Demolici i stavbu by měla podle záměru investora provádět jediná firma. „Samotné výběrové řízení potrvá asi dva měsíce. V lednu bychom tedy mohli podepsat smlouvu. Pokud výběrové řízení dopadne dobře a nikdo se proti jeho výsledkům nebude odvolávat, čímž by se termín zahájení prací zbrzdil, očekáváme zahájení prací někdy na přelomu ledna a února,“ naznačil Hnízdil.

Situace v Doubí je podle dosluhujícího primátora Karlových Varů Petra Kulhánka tristní. Už jen kvůli tomu, že most je uzavřený i pro pěší. „Lidé jej ale stejně přecházejí,“ podotkl Kulhánek.

Správce komunikace už ale v minulosti informoval, že po celou dobu prací bude pro veškerý provoz, tedy i pro chodce, most uzavřený. Právě neprodlené zajištění průchodu chodců byl přitom jeden ze stěžejních požadavků magistrátu poté, co se ukázalo, že stavba je v havarijním stavu.

„Projektant na základě doplňkového diagnostického průzkumu okamžitě zakázal jakoukoliv činnost na mostě,“ napsal před nedávnem primátorovi Hnízdil.

Uzavírka ovšem komplikuje i provoz autobusů městské hromadné dopravy. „Po mostě vedly dvě linky - denní a noční. Teď když vede objízdná trasa po ulici Kapitána Jaroše, provoz autobusů houstne, čímž dochází nárazově ke zpožděním,“ popsal situaci Lukáš Siřínek, ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary.

„Důležitost mostu je neoddiskutovatelná,“ zdůraznil ředitel. O tom, jak bude v této části Karlových Varů nadále vypadat náhradní autobusová doprava, se podle něj rozhodne do půlky listopadu. „Ředitelství silnic a dálnic, které bude provoz náhradních autobusů hradit, musí vybrat jednu z variant, které jsme předložili,“ dodal Siřínek.

Jak bude vypadat nový most přes Ohři v Doubí, zatím není jasné. „Zadáme podmínky a bude na zhotoviteli, jakou variantu zvolí,“ řekl Lukáš Hnízdil.

Ale vzhledem k tomu, že Povodí Ohře povolilo středovou podporu mostu, se podle jeho názoru nedá očekávat, že půjde například o most zavěšený, jak je tomu v Tuhnicích.

Oprava Doubského mostu, respektive výstavba nového, která podle prognóz skončí nejdřív v roce 2020, zkomplikuje městu jeho vlastní projekt na rekonstrukci Dvorského mostu. „Je jasné, že oba mosty nemohou být uzavřené současně. Jenomže pokud příští rok nezačneme, půjde o zdržení, které může v životnosti Dvorského mostu znamenat hodně,“ konstatoval primátor Kulhánek.

Ministr dopravy Dan Ťok podle něj přislíbil, že pokud budou nutné sanační práce, jako například podpěry, aby most vydržel, ministerstvo s uhrazením prací pomůže.

Ředitelství silnic a dálnic se podle dřívějšího příslibu rovněž postará o opravu povrchu komunikací, po nichž v současné době vedou kvůli uzavřenému mostu objízdné trasy.

30. srpna 2018

zpět na článek