iDNES.cz

Podél Ohře povede cyklostezka z Karlových Varů až do severních Čech

  18:08
Do roku 2030 by mohla být dokončena krajská páteřní cyklostezka z Karlových Varů do Ústeckého kraje. Trasa směrem na sever Čech už je jasná. Povede přes Dalovice, Dubinu, Kyselku, Velichov a Stráž nad Ohří až do Lužného, který už leží v sousedním kraji.
Cyklostezka - ilustrační snímek

(ilustrační snímek) | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Podle krajského radního pro regionální rozvoj Josefa Janů je zpracovaná studie na celých zbývajících 35 kilometrů.

„Zhruba tříkilometrový úsek mezi Karlovými Vary a Všeborovicemi má vydané územní rozhodnutí, přibližně pětikilometrový úsek Všeborovice - Šemnice má vydané stavební povolení do prosince 2018,“ přiblížil radní.

Chystaná cyklostezka do Ústeckého kraje

  • Drahovice - Dalovice 1 km
  • Dalovice - Výletní 1,7 km
  • Výletní - Všeborovice 1,5 km
  • Všeborovice - Dubina most 4,8 km
  • Dubina u mostu - Dubina 1,5 km
  • Dubina - Kyselka 2,9 km
  • Kyselka - Radošov 1,9 km
  • Radošov - Velichov 2,2 km
  • Velichov - Vojkovice 2,6 km
  • Vojkovice - Stráž nad Ohří 5,8 km
  • Stráž nad Ohří - Lužný 8,8 km
  • Celkem 35 km

Příprava posledně jmenované trasy závisí na penězích. Pokud s tím budou krajští zastupitelé souhlasit, v červnu by je mohli poslat z přebytku hospodaření loňského roku.

Starosta Šemnice Vladislav Tůma neočekává, že v případě stavby této části cyklostezky nastanou nějaké komplikace. „Je to krátký úsek a celé je to o penězích. Doufám, že je zastupitelé najdou,“ přál si.

Podle Josefa Janů je dokončení části mezi Karlovými Vary a Šemnicí otázkou několika roků. Obce, které leží dál po proudu Ohře, už s trasou také počítají. „Přibližně sedmadvacetikilometrový úsek cyklostezky od Šemnice po hranici kraje zapracovávají do svých územních plánů,“ upřesnil radní.

O pokračování páteřní trasy by hodně stáli například v Kyselce, která se díky postupné obnově areálu bývalých lázní, nově otevřené naučné stezce a Muzeu Mattoni stává velmi vyhledávaným turistickým cílem.

„Cyklostezka je jedna ze základních věcí, které nás trošku trápí, protože cyklistický provoz je veliký a po silnici to není úplně ideální,“ konstatoval starosta Aleš Labík.

Začnou vyhledávat

Kyselka má zatím připravené takzvané vyhledávací studie od Dubiny, kde začíná její katastr. První etapou byla ta k Radošovskému mostu, loni se k ní přidala ještě část od Radošovského mostu až k Velichovu.

„Vím, že starosta Šemnice a starostka Velichova jsou na tom s vyhledávacími studiemi stejně. Z tohoto pohledu jsme na cyklostezku připraveni. Je to ale ještě dost daleko do samotné stavby, protože to bude asi do značné míry finančně náročné,“ uvedl Labík.

Příští rok se ale Kyselka pustí do projektových prací, aby vytipovala úseky, které zvládne postavit z vlastních peněz, anebo byla připravena na případné dotace.

Josef Janů odhadl, že jeden kilometr cyklostezky vyjde kolem pěti milionů korun, celá trasa bude stát zhruba 175 milionů. V úvahu by podle něj přicházely dotace z několika programů. Například ty z Integrovaného regionálního operačního programu, krajské příspěvky pro obce, peníze ze Státního programu dopravní infrastruktury, programu 2020 Lesů ČR, vládního Restartu či ministerstva pro místní rozvoj na doplnění infrastruktury.

S úsekem Karlovy Vary - Všeborovice by zase mohl pomoci takzvaný Integrovaný plán rozvoje území. „Ta možnost tam je. Zástupci kraje o tom už s námi několikrát jednali. Řekli jsme, že poskytneme součinnost, nicméně kraj může žádat až ve chvíli, kdy bude mít akci investičně připravenou,“ uvedl primátor Karlových Varů Petr Kulhánek.

zpět na článek