iDNES.cz

O některé silnice v Karlovarském kraji se v zimě postarají noví cestáři

  9:02
O většinu úseků dálnice a silnic I. třídy v Karlovarském kraji se budou v nastávající zimní sezoně starat firmy Eurovia a AVE. Akciová společnost Údržba silnic Karlovarského kraje (ÚSKK) neuspěla v soutěži na osm let, kterou vyhlašuje Ředitelství silnic a dálnic.

Technici připravují na sezonu nové sypače Mercedes Arocs v centrále společnosti AVE v Otovicích. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Nabídla totiž vyšší cenu než vítězné spojení firem Eurovia - AVE. To zvítězilo s částkou zhruba 353 milionů korun. ÚSKK bude tedy v následujících letech uklízet silnice II. a III. třídy.

Firmy Eurovia - AVE se už pilně připravují na svou první sezonu v nové roli.

„S údržbou komunikací první třídy máme mnohaleté zkušenosti ve Středočeském, Libereckém či Zlínském kraji. Na Karlovarsku jsme doposud obstarávali a obstaráváme zimní údržbu měst Karlovy Vary, Nejdek a Františkovy Lázně. Naši regionální flotilu zimní údržby jsme museli posílit, protože dálniční pluhy mají jiné parametry než vozy pro údržbu města,“ uvedla za firmu AVE její mluvčí Pavla Ivácková.

Kromě posílení vozů musela AVE přijmout i nové řidiče, kteří už od 1. listopadu drží pohotovost. Podle zákona musí být dálnice sjízdná do dvou hodin od zjištění závady ve sjízdnosti a silnice I. tříd do tří hodin. Podle mluvčí se AVE nenechá zaskočit a soli má dostatek.

„Ze smlouvy o zimní údržbě vyplývá minimální množství 5600 tun soli. Mohu potvrdit, že naše sklady jsou plné a soli máme vždy více, protože počítáme s rezervou. Máme také dodavatele, který může ihned reagovat a kapacity doplnit. Smlouva nám ukládá minimální množství 14 vozů, které jsme připraveni kdykoli využít. Dále počítáme samozřejmě i se zálohou pro mimořádné situace,“ uvedla Ivácková.

Údržba dvojek a trojek, to je teď hlavní úkol Údržby silnic Karlovarského kraje.

„Mohu ubezpečit, že telefonní číslo na centrální dispečink zimní údržby 353 504 299 zůstává. Pokud budou řidiči chtít ohlásit závadu ve sjízdnosti, platí toto číslo jak pro dálnici, tak pro všechny silnice I., II. a III. tříd v kraji,“ informoval předseda představenstva Martin Leichter.

I přes prohru při výběrovém řízení na údržbu dálnice a silnic první třídy budou mít podle vedení společnosti krajští silničáři plné ruce práce. „Rozsah udržované sítě zajišťované naší společností zahrnuje celý Karlovarský kraj, dálnice a silnice I. třídy tvoří jen její zlomek,“ uvedl člen představenstva Pavel Raška.

Tři firmy na zimní údržbu v kraji mohou přinést zdánlivě nepochopitelný obrázek pro šoféry - a to cestáře se zdviženým pluhem. „Řidiči se mohou nově setkat s tím, že na námi neudržovaných úsecích budou potkávat naše sypače, které tudy jenom projíždí. To proto, že míří k silnicím nižších tříd. Tato situace vznikne především na Bochovsku a dále na silnici I/6 směrem na Prahu,“ vysvětlil Josef Bulka, hlavní dispečer zimní údržby.

Kvůli změnám ve své působnosti cestáři upravili vozový park a některé trasy posypových mechanismů. To by mělo přinést více komfortu pro řidiče na silnicích II. a III. tříd.

Mezi správci cest podle jejich vyjádření nepanuje nevraživost. Společnosti AVE a Eurovia budou při zimní údržbě dálnice a silnic I. třídy nadále spolupracovat s Údržbou silnic Karlovarského kraje. „Jsme významným dodavatelem zimní údržby na některých úsecích,“ upřesnil Martin Leichter.

Autor:
zpět na článek