iDNES.cz

Autodílů z Brněnska bude ještě víc, firma rozšířila areál u dálnice

  15:48
K jedněm z nejvýrazněji rostoucích podniků na jižní Moravě se v poslední době zařadila francouzská továrna na autodíly S. N. O. P. v pohořelické průmyslové zóně. Za více než 400 milionů korun od loňska rozšířila areál u sjezdu z dálnice D52. Vyrábí komponenty pro Volvo, Citroën, Peugeot či Volkswagen.

(ilustrační snímek) | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Rozšíření podniku je vůbec největší od vybudování tohoto závodu v roce 2006. 

„Výstavbou nové lisovny, haly na profilování a expedice se plocha rozšířila o dvanáct tisíc metrů čtverečních na celkových 38 tisíc,“ uvedla za firmu Vendula Kalábová.

Před 13 lety byl areál na zhruba jedné desetině. Pohořelická pobočka tak přerostla i první závod v Písku na jihu Čech, kde firma působí od poloviny 90. let.

Výstavba nových hal na jihu Brněnska skončila už na konci minulého roku, nicméně investice ještě probíhá.

„Stále se pořizují nové výrobní technologie, instalují se, montují se nové stroje a najíždí prototypová výroba a postupně se ladí do výroby sériové,“ přiblížila Kalábová.

Firma letos otevře pobočku v Klášterci nad Ohří

 S rozšířením továrny už přibylo sto nových pracovní míst a podnik tak má nyní zhruba 750 zaměstnanců. „Nábory nových pracovníků nicméně stále pokračují,“ doplnila Kalábová.

Důvodem pro takto masivní rozšíření byla potřeba uspokojit poptávku od zákazníků z automobilového průmyslu a také to, že firma upřela pozornost i na další druhy výroby. Právě pohořelický areál nabízel prostor k expanzi. 

Dnes už je téměř celý zastavěný, zbývá posledních 5 500 metrů čtverečních. S jejich využitím společnost také počítá, podle Kalábové navíc není vyloučen ani zcela nový závod v Jihomoravském kraji. Teď se ale firma soustředí na stavbu své nové pobočky v severočeském Klášterci nad Ohří, kde chtějí ještě letos zahájit výrobu.

Společnost S. N. O. P. se zabývá vývojem a výrobou bezpečnostních a nosných kovových dílů. Výrobky se využívají například jako vnitřní část bočního sloupku, na přední kapotě nebo jako výztuha dveří u aut.

Autor:
zpět na článek