iDNES.cz

Při dvou nehodách na známé křižovatce u Mikulova se zranilo deset lidí

  13:04
Dvakrát během tří hodin se srazila auta na stejné křižovatce na kraji Mikulova na Břeclavsku. Nehody si vyžádaly celkem deset zraněných, v obou případech je zavinilo nedání přednosti v jízdě. Křižovatka je svou nebezpečností nechvalně proslulá.

Při srážce citroënu s minibusem u Mikulova se zranilo šest lidí, o tři hodiny později se na stejné křižovatce stala další nehoda se čtyřmi zraněnými. | foto: ZZS JmK

Na čtyřramenné křižovatce silnice I/52 nejprve ve čtvrtek po třinácté hodině řidička citroënu nerespektovala značku „stůj, dej přednost v jízdě“ a narazila z boku do minibusu značky Mercedes jedoucího od Brna.

Mercedes se kvůli tomu převrátil na střechu, zraněno bylo celkem šest lidí.

„Nejvážnější poranění utrpěl starší cizinec, který cestoval v minibusu. Jednalo se o středně těžké zranění hrudníku,“ informovala mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková. Muže přepravil vrtulník do brněnské fakultní nemocnice v Bohunicích.

Dalších pět účastníků srážky bylo zraněno lehce a byli převezeni do nemocnic v Brně a Břeclavi.

„Dechové zkoušky vyloučily přítomnost alkoholu,“ sdělil policejní mluvčí Petr Zámečník.

Po šestnácté hodině museli policisté a záchranáři na stejné místo znovu. Tentokrát řidič Volkswagenu Golf jedoucí od Brna při odbočení vlevo nedal přednost protijedoucí dacii a vozy se čelně střetly.

Ani tentokrát nebyl žádný z řidičů pod vlivem alkoholu. Lehce zraněni byli čtyři mladí muži, kteří byli převezeni na ošetření do břeclavské nemocnice.

Jedenácté nejnebezpečnější místo v Česku

Místo, kde se kříží silnice I/52 s cestou do Březí, je vysokým počtem nehod známé. Jen loni při nich na této křižovatce došlo k jedenácti zraněním.

„Lokalita se zapsala jako jedenáctá nejnebezpečnější v České republice,“ vyjmenovává Václav Bálek, mluvčí společnosti Allianz, která sestavila žebříček.

Za většinu srážek může tak jako v prvním čtvrtečním případě nedání přednosti v jízdě při vyjíždění z vedlejší silnice. Důvodů je několik.

„Je to například nedostatečná rozlišitelnost křižovatky pro řidiče přijíždějící od Březí. Hlavní silnice I/52 není z daného směru pro přijíždějící řidiče dostatečně zřetelná a viditelná. Ve výhledu řidič vnímá pokračující vedlejší silnici za křižovatkou a hlavní silnice je psychologicky upozaděna,“ vysvětlil dopravní inženýr jihomoravské policie Lubomír Sedlák.

K dosavadnímu značení tak přibyly retardéry a reflexní prvky na silnici. Jak však ukázal čtvrteční případ, situaci zřejmě zásadně změní až připravovaný obchvat Mikulova, který nedávno získal územní rozhodnutí.

Autor:
zpět na článek