iDNES.cz

O zrušeném rychlíku cestujícím nikdo neřekl. Kdo chyboval, se neví

  13:52
Desítky rozčilených cestujících z jižních Čech postávaly v pátek na nástupišti pražského hlavního nádraží a marně čekaly na svůj rychlík. Ten nakonec nepřijel, což se sice může stát, jenže lidé se vůbec nedočkali informace o tom, že vlak nepojede.
Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) | foto: Aneta Čapkovápro iDNES.cz

„Čekal jsem na pravidelný spoj do Budějovic, který jede z Prahy v 16.01 hodin. Lidé už byli nervozní, ale na infotabulích se neobjevila žádná zpráva o zpoždění, nebo zrušení spoje. Žádné hlášení nezaznělo, nikdo nepřišel, aby podal zprávu,“ zlobil se jeden z cestujících. Podle něj to nebylo poprvé.

Později se mu podařilo najít sdělení o zrušení spoje na menším panelu, ale třeba na přepážce na informacích o ničem nevěděli, dokud se jim to nepodařilo vyhledat.

„Naštvaných bylo hodně lidí. Já jsem nakonec spěchal na Knížecí a jel autobusem,“ dodal muž.

Přímou vinu za špatnou komunikaci a způsobené problémy nepřiznávají České dráhy ani Správa železniční dopravní cesty (SŽSC).

„Ke zrušení spoje došlo z důvodu poruchy na infrastruktuře SŽDC v úseku Heřmaničky – Ješetice. Tímto úsekem nebylo možné projet až do 15.22 hodin,“ sdělil mluvčí drah Radek Joklík.

Souprava zůstala stát ve stanici Střezimíř a nedorazila včas do Prahy. Nemohli ji tak nasadit na expres v 16.01. Joklík doplnil, že informování ve stanicích zajišťuje provozovatel dráhy, tedy SŽDC.

Její mluvčí Radka Pistoriusová na to reagovala, že dopravce musí dát o zrušení vědět alespoň s minimálním předstihem na dispečink SŽDC. „Pak je možné sdělení předat hlášením staničního rozhlasu nebo na informačních panelech,“ podotkla.

Zda dorazila informace od drah pozdě, nebo ji nestihla SŽDC včas zpracovat, nikdo neupřesnil.

Autor:
zpět na článek