Česká pobočka estonské firmy totiž ukončila provoz v Ostravě i dalších třech krajských městech, kam nedávno expandovala. Pokračuje jen v Praze, kde začala v roce 2015.
„Věděli jsme, že firma o takovém kroku uvažuje, ale není fér, že nám předem nic neřekli. Zjistili jsme to, až aplikace přestala fungovat,“ říká jeden z mnoha Ostravanů, který si přivydělával jako řidič. A nerad by s tím skončil. „Naši zákazníci byli spokojení. Řešíme s některými kolegy, jak v poskytování přepravy pokračovat,“ dodal.
Pro zákazníky byly ceny přes aplikaci výhodnější než u běžných taxikářů, ale takto poskytované služby nesplňovaly zákonné podmínky pro přepravu osob. To byl důvod, proč taxikáři řidiče Taxify pronásledovali, vozili je před policejní stanice a proti nelegální konkurenci protestovali u úředníků, politiků i soudů. A v řadě případů také uspěli.
„S osobami, které jezdily pro společnost Taxify, vedeme v současnosti zhruba 40 správních řízení za porušení podmínek při provozování taxislužby. Zástupci společnosti je mylně informovali, že k přepravě osob nepotřebují téměř nic. Pravomocně byly zatím pokutovány dvě osoby,“ uvedl pracovník ostravského magistrátu Petr Havránek.
Noční razie na Taxify v Ostravě. Kdo nezaplatil kauci, přišel o auto |
Redakce MF DNES nedávno informovala o nočním zátahu na řidiče Taxify, při němž úředníci a policisté zabavili několika řidičům auta. Zpět je majitelé získali až po zaplacení kaucí ve výši 20 až 25 tisíc korun. Kromě toho soud už v říjnu předběžným opatřením zakázal společnosti Taxify činnost v krajských městech. A nedávno na firmu uvalil exekuci – za neplnění předběžného opatření má zaplatit přes půl milionu korun.
Začátkem prosince zakázal soud službu Taxify bez splnění zákonných pravidel i v Praze. Rozhodnutí zatím není pravomocné a firma se chce odvolat. Tvrdí, že zodpovídá jen za vývoj aplikace, ne za přepravní služby.