Taxify v Ostravě skončilo. Tamní řidiči ale chtějí jezdit dál

  10:08
Řidiči i zákazníci, kteří od konce června využívali k přepravě po Ostravě mobilní aplikaci Taxify, zažili v pondělí nemilé překvapení. Aplikace přestala fungovat.

Česká pobočka estonské firmy totiž ukončila provoz v Ostravě i dalších třech krajských městech, kam nedávno expandovala. Pokračuje jen v Praze, kde začala v roce 2015.

„Věděli jsme, že firma o takovém kroku uvažuje, ale není fér, že nám předem nic neřekli. Zjistili jsme to, až aplikace přestala fungovat,“ říká jeden z mnoha Ostravanů, který si přivydělával jako řidič. A nerad by s tím skončil. „Naši zákazníci byli spokojení. Řešíme s některými kolegy, jak v poskytování přepravy pokračovat,“ dodal.

Pro zákazníky byly ceny přes aplikaci výhodnější než u běžných taxikářů, ale takto poskytované služby nesplňovaly zákonné podmínky pro přepravu osob. To byl důvod, proč taxikáři řidiče Taxify pronásledovali, vozili je před policejní stanice a proti nelegální konkurenci protestovali u úředníků, politiků i soudů. A v řadě případů také uspěli.

„S osobami, které jezdily pro společnost Taxify, vedeme v současnosti zhruba 40 správních řízení za porušení podmínek při provozování taxislužby. Zástupci společnosti je mylně informovali, že k přepravě osob nepotřebují téměř nic. Pravomocně byly zatím pokutovány dvě osoby,“ uvedl pracovník ostravského magistrátu Petr Havránek.

Noční razie na Taxify v Ostravě. Kdo nezaplatil kauci, přišel o auto

Redakce MF DNES nedávno informovala o nočním zátahu na řidiče Taxify, při němž úředníci a policisté zabavili několika řidičům auta. Zpět je majitelé získali až po zaplacení kaucí ve výši 20 až 25 tisíc korun. Kromě toho soud už v říjnu předběžným opatřením zakázal společnosti Taxify činnost v krajských městech. A nedávno na firmu uvalil exekuci – za neplnění předběžného opatření má zaplatit přes půl milionu korun.

Začátkem prosince zakázal soud službu Taxify bez splnění zákonných pravidel i v Praze. Rozhodnutí zatím není pravomocné a firma se chce odvolat. Tvrdí, že zodpovídá jen za vývoj aplikace, ne za přepravní služby.